Codemasters kondigt Bodycount aan

Geplaatst: 9 maart 2010 20:35
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Vandaag heeft Codemasters de shooter Bodycount officieel aangekondigd. Bodycount wordt ontwikkeld door de makers van Black uit 2006.

De game moet in het eerste kwartaal van 2011 verschijnen voor de PlayStation 3 en Xbox 360. De game zal gemaakt worden met de bekende EGO-engine, de enige welke ook gebruikt is voor games als DiRT.

Stuart Black, Creative Director bij Codemasters Guildford heeft laten weten dat het om bijzondere gameplay gaat.

Our shredding tech enables us to create a different kind of gameplay, where players and AI can't hide behind indestructible cover. Here the environment is constantly changing as the game world is shot to hell; it's going to be a huge amount of fun.

Tom Gillo, Executive Producer zegt:

Our core focus for Bodycount is to deliver best-in-class gun play that places the gamer at the heart of the experience. From the jaw-dropping devastation caused by firing into enemies or shredding the world around you in a hail of bullets, Bodycount will crystallise that moment of pulling the trigger into an exhilarating sensory overload of action.

De game gaat naast multiplayer-opties, ook co-op spelmodi bevatten. Veel informatie over het verhaal is er niet bekend, enkel dat je vijanden werken voor The Network en zelf de naam Targets meekrijgt. Hieronder enkele screenshots van Bodycount, aanschouw het resultaat en oordeel.

Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Lees meer