Bungie vertelt over nieuwe Halo games

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

In een interview met de Seattle Times heeft ontwikkelaar Bungie wat meer info vrijgegeven op Halo: ODST en Halo: Reach.

Waar je tot nu toe in de Halo games gewend bent aan een hele vette, maar wel lineaire shooter ervaring, krijg je in ODST een heel ander bord voor je neus. In deze game heb je namelijk een open wereld tot je beschikking, die je volgens Bungie kunt vergelijken met het verkennen van een open wereld zoals je dat ook in de GTA franchise doet.

We're doing a lot of pretty neat things in terms of mixing it up, introducing some non-linearity, some free exploration. This is also a mystery story so there's a lot more clue-finding and mystery-solving than you would normally find in a game of this kind - nothing that strays too far from the fun 'Halo' experience, but we definitely decided to take a little bit of risk and have some fun with this one.

Je kunt in ODST gebruik maken van de open wereld om te ontdekken wat er gebeurd is met de andere leden van het ODST team. Als je een missie wilt spelen, gaat dat volgens flashbacks die je kunt starten in de verschillende steden die de game rijk is.

Ook sprak Bungie nog even over de titel Reach, en de mogelijke combinatie met Project Natal van Microsoft. Harold Ryan vertelde dat het zeker mogelijk is dat Natal gebruikt gaat worden in de game.

I absolutely think 'Reach' could be enabled with it.
Lees meer