Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Aan de ene kant is de game-industrie een machtig mooi wereldje. Het biedt ons de tofste games die weer zorgen voor eindeloos vermaak, goede herinneringen, tijdverdrijf en fijne gespreksstof. Toch, hoe mooi de industrie ook is, bevat deze ook een aantal minpunten. Wat dingetjes waar ze wat mij betreft meteen mee mogen kappen. Hieronder zet ik er drie op een rij.
Oké, het woord lekken zegt het deels al: het was niet de bedoeling van de uitgever of ontwikkelaar dat de informatie al naar buiten kwam. Toch denk ik dat een deel daarvan ook marketing is en bewust 'gelekt' wordt, maar dat even terzijde. Wanneer we kijken naar de E3 die we net hebben afgesloten, wordt duidelijk dat we ontzettend veel informatie al hadden en man, wat is dat zonde. Ik kijk naar alle streams die de E3 te bieden heeft en hoop dan weggeblazen te worden. Hoe kan dat echter als ik, en vele anderen met mij, de meeste informatie al heb? Stiekem hoop ik dan ook dat iedereen volgend jaar de mondjes weer op slot houdt.
Als je flink uitkijkt naar een bepaalde titel, dan is het niet gek dat je graag een specifieke datum wil om je op te verheugen. Ontwikkelaars geven daar maar al te graag aan toe en maken vaak ver van tevoren al een releasedatum bekend. Vaak leidt dat ertoe dat een game uitgesteld wordt en de mensen teleurgesteld zijn. Ik ben helemaal voor uitstel, want dat kan een game alleen maar beter maken. Maar misschien moeten ontwikkelaars niet meer zo vroeg van tevoren een releasedatum roepen. Doe het twee of drie maanden van tevoren, dan is iedereen ook helemaal gehyped en is de kans kleiner dat je teleurgesteld wordt. Tot die tijd kan ik wel leven met een 'ergens in 2018'. Kijk bijvoorbeeld maar naar Red Dead Redemption 2, waarvan begin 2017 werd aangekondigd dat hij in oktober 2017 zou komen. Uiteindelijk wordt het een jaar later. Geen probleem, maar misschien was het beter geweest om geen datum te noemen. Is niemand verdrietig enzo.
Het concept van DLC is in principe prima. Je tikt wat centjes af, maar je hebt dan vaak nog net dat beetje extra waardoor je langer van de game kan genieten. Wat ik zelf minder tof vind, is wanneer bedrijven de DLC gebruiken om de game af te maken. De game die je in eerste instantie koopt, hoort al helemaal compleet te zijn. Vind ik de game zo ontzettend tof dat ik er nog wat extra uurtjes in wil steken, dan koop ik de DLC. Ik wil hem niet kopen om de game af te maken. Er zijn veel games te noemen die hier gebruik van maken, maar eentje die mij zelf het meest is bijgebleven is Street Fighter V. Inmiddels is dat een dijk van een game met alle uitbreidingen die het heeft gevangen, maar tijdens de release was de boel nogal kort en kaal. Erg zonde.
De bovenstaande drie dingen zijn natuurlijk mijn mening en daar hoef je het totaal niet mee eens te zijn. Of ben je het wel? Hoe je er ook over denkt, laat het me weten in de reacties. Vind ik leuk.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.