Preview: Uncharted 2: Among Thieves

Afgelopen zondag bracht Yordi een bezoek aan Gamekings Live in de MustSee bioscoop te Delft, waar hij de gehele dag werd getrakteerd op games die snel zullen gaan uitkomen (en waar we met veel smart op zitten te wachten). De line-up was er één om van te smullen en Yordi zou Yordi niet zijn als hij deze mooie dag niet met ons deelde in de vorm van een verslag en een preview van de volgende game: Uncharted 2: Among Thieves

Na de tweede mogelijkheid om zelf even los te gaan met een aantal games, was het de beurt aan de PlayStation 3 exclusive Uncharted 2 om zichzelf van zijn beste kant te laten zien. Dit keer was het de beurt aan de twee Gamekings Jan en Melle om ons te laten smullen van de game die bij zowel de E3 als de gamescom veel prijzen wegsleepte. En dat is zeker niet onterecht. Net als FIFA 10 ademt de game Uncharted: Drake's Fortune, maar is alles net weer even beter, mooier, toffer en actievoller. De build die gespeeld werd begon al met een filmische ervaring. Drake werd achterna gezeten door een gepantserd voertuig en al rennend en schietend moet je, terwijl je door een nauwe steeg sprint, proberen om ze kwijt te raken. Uiteindelijk lukt dat je en na een geweldige ontploffing, en het nog maar net ontwijken van het tot wrak gemaakte voertuig, keert de rust weer enigszins terug. Gelukkig niet voor lang, want de volgende uitdaging staat alweer voor de deur. Dit is ook het sterke element van Uncharted 2. Voor je het weet zit je weer in een nieuw gevecht waardoor het puntje van je stoel het zwaar te verduren krijgt tijdens het spelen van deze game. Na een aantal goede vragen van het publiek bleek dat de ontwikkelaars met Uncharted 2 inderdaad nog meer actie wilden, maar dat er ook gekozen is om meer platform elementen en puzzels aan de game toe te voegen. Ook zal het mogelijk zijn om de game met z'n tweeën te spelen, in een speciaal daarvoor gecreëerde modus. Verder zul je voor het eerst ook online het vuur kunnen openen in een Team Deathmatch-modus en de Capture the Flag spin-off Capture the Treasure, waarin je een schat moet veroveren die ergens in het level verstopt zit. Na de presentatie zat iedereen nog steeds met open mond na te genieten van al het spektakel en actie. Maar over actie gesproken

Tekken 6
Darksiders
FIFA 10