Preview: Two Worlds 2

Zelf heb ik het eerste deel van Two Worlds niet gespeeld, maar Daniel Wilks van Hyper, een Australisch gamemagazine, bestempelde de game als volgt: "Not finished, buggy as hell and having the worst ending ever." Verder scoorde de game krappe voldoendes. Geen lekker begin voor een vervolg als je het mij vraagt. Is deze kritiek ook van toepassing op deel 2?

Het verhaal van Two Worlds II gaat verder waar deel 1 is opgehouden. Uitgeput door oorlog en misère, bevind je jezelf in de duistere kerkers van ene Gandohar. Je raakt moedeloos, omdat je niet weet waar je tweelingzus Kyra is gebleven en de kans op een succesvolle ontsnapping nihil lijkt.
Totdat je plots wordt bevrijd door een groep Orcs, je gehate vijanden. Daar snap je natuurlijk niets van, dus is het zaak om uit te zoeken waarom ze dat hebben gedaan. En wie is toch die mysterieuze Dragonqueen die de orcs leidt? Deze en vele andere vragen spoken door je hoofd. Getergd door twijfel en onzekerheid start je de zoektocht naar Kyra en waag je een poging om het verscheurde Antaloor uit de klauwen van de duisternis te redden.

Een volledig opnieuw ontworpen kunstmatige intelligentie, een flexibel gevechtssysteem en een intuïtief beheer van je magie, dat is wat de officiële website van Two Worlds II ons belooft. Verder biedt deze open-wereld-RPG ons heel wat bewegingsvrijheid, letterlijk in ieder geval. Zo kun je onder andere lopen, rennen, zwemmen, zeilen en jezelf teleporteren. Tevens schijnt het gedrag van vijanden en NPC's zeer realistisch te zijn, iets wat de spelbeleving natuurlijk enorm ten goede komt.

Voorlopige conclusie
Over spelbeleving gesproken; als we de screenshots en trailer voor zich laten spreken, dan oogt Two Worlds II veelbelovend. Tel daarbij op een Guild Wars-achtige multiplayer in een zeer gedetailleerde spelwereld en je hebt weer wat om voor thuis te blijven. Deze titel lijkt een geduchte concurrent te gaan worden voor games als Arcania en The Witcher. Beter ga je dat zelf uitzoeken. Verkrijgbaar vanaf 8 oktober 2010!

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?