Preview: Transformers: Fall of Cybertron

Transformers: Fall of Cybertron is een game die door High Moon Studios ontwikkeld wordt en gebaseerd is op de animatieserie - niet de films. Dit is goed nieuws, want dit betekent namelijk dat het geen typische film-game gaat worden. Wie weet? Misschien wordt het gewoon een goede game met in de hoofdrol de Transformers.

War of Cybertron
Transformers: War of Cybertron was de eerste game van deze Transformers-gameserie. Hierin draaide alles om de oorlog door de Decepticons en de Autobots. Door middel van oorlog probeerden ze de Autobots een kopje kleiner te krijgen en ze rustten niet voordat de Autobots uitgeschakeld waren. In deze game kon je als beide partijen vechten. Aan het einde van deze game hebben de Autobots officieel verloren en moeten ze vluchten voor de Decepticons.

Fall of Cybertron
In het nieuwe deel kan je opnieuw zowel met de Autobots als Decepticons spelen. Het speelt zich echter wel af in een andere setting. Cybertron is namelijk gevallen en in handen van de Decepticons. Je moet als autobot redden wat er te redden valt en proberen te vluchten. Dit doe je door je een weg te banen door hordes Decepticons. Wanneer je met een Decepticon speelt dan zal je de laatste klappen uit moeten delen en de Autobots proberen te stoppen.

Nog meer Transformers
In iedere Transformers-game staan de Transformers uiteraard centraal. Dat is logisch maar er is niet altijd genoeg variëteit in soorten Transformers. In War of Cybertron was het aanbod wat aan de matige kant. In Fall of Cybertron lijkt het er op dat het aanbod echter wel goed gaat zijn. De bekende en de onbekende Transformers zullen verschillen van auto's, tot helikopters en tot voertuigen die enkel handig zijn in één specifieke missie.

Vooral knalwerk
In Transformers: Fall of Cybertron hoef je eigenlijk alleen maar op de vijand te schieten. Je krijgt bepaalde missies en dan moet je middels knalwerk een weg banen tussen de vele Decepticons of Autobots.

De gevechten spelen zich alleen maar af op Cybertron. Dit zijn vooral nauwe gangetjes waar je al snel dicht op elkaar zit. Hier is echter vrij weinig aan te doen want Cybertron is vooral een technische en praktische planeet die geen ruimte heeft voor grote open ruimtes. High Moon Studios heeft toch geprobeerd de ruimte goed te benutten. Ze willen de ruimtes zo in delen dat je er goede 'battles' in kunt uitvechten.


Achter de schermen
High Moon heeft ook achter de schermen het één en ander aangepast. Zo zijn de graphics vooruit gegaan en is de gameplay ook waarschijnlijk beter geworden.

Verwachting
Mijn verwachting van Transformers: Fall of Cybertron is dat het een goede game wordt en wellicht van een hoger niveau als War of Cybertron. Achter de schermen is ook het één en ander aangepast, terwijl War of Cybertron er toch ook al goed uitzag. Het aanbod van de Transformers is uitgebreider geworden en dat is een goede zaak. Dit was eerder een puntje van kritiek, dat nu verholpen is.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?