The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
  • ONTWIKKELAAR Nintendo
  • RELEASEDATUM 23 oktober 2015
  • PLATFORMEN Nintendo 3DS
  • GENRE Avonturen

Preview: The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

Wie The Legend of Zelda: Four Swords Adventures en The Legend of Zelda: A Link Between Worlds geweldig vonden, zullen niet kunnen wachten op de nieuwe Zelda-game voor de 3DS. The Legend of Zelda: Tri Force Heroes lijkt een unieke middenweg te worden tussen deze twee games. Terwijl de game dezelfde stijl als A Link Between Worlds bevat, heeft de game de multiplayerelementen van Four Swords Adventures. Om deze reden kon ik ook niet wachten om de game Tri Force Heroes uit te kunnen proberen bij Nintendo tijdens gamescom 2015.

Groen, blauw of rood

Voordat je daadwerkelijk met de drie Link-figuurtjes op pad gaat, krijgt elke speler eerst een gekleurde Link toegewezen en kunnen spelers vervolgens een outfit kiezen. Je kunt dan natuurlijk simpelweg de grappigste of leukste outfit kiezen, maar elk outfit heeft zo zijn eigen speciale kwaliteiten. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een boogschutteroutfit, welke ervoor zorgt dat je meer pijlen kunt schieten dan je teamgenoten. De game zal allerlei verschillende outfits bevatten. Het is echter nog niet bekend hoeveel dit in totaal zullen zijn.

Over Here!

In Tri Force Heroes is het erg belangrijk dat je samenwerkt. De game bevat puzzels en dungeons welke je gezamenlijk doorloopt met twee andere kleine Link-figuren, die bestuurd worden door andere gamers lokaal of online. Het voordeel hiervan is dat maar één persoon de game hoeft aan te schaffen om het met twee vrienden te kunnen spelen. De game is ook alleen te spelen. Het is echter nog onbekend op welke manier je de singleplayer kunt doorlopen. Worden de andere twee Link-figuren misschien bestuurd door de computer zelf of kun je ze commando's geven om zo alsnog alle puzzels zelf te kunnen oplossen? Of je nou alleen of gezamenlijk speelt, je hoeft niet bang te zijn dat je niet kunt communiceren. De game heeft een aantal leuke emoticonachtige knoppen toegevoegd, welke je kunt gebruiken om de anderen te laten weten waar je bent, of gewoon om een feestje te bouwen bij het succesvol voltooien van een dungeon.

Totem time

Je komt er in de game natuurlijk niet makkelijk vanaf, je zult echt moeten samenwerken door elkaar een handje te helpen om bij bijvoorbeeld hogere gelegen items of knoppen te komen. Al gauw in het eerste level is het Totem time. De Totem is gelijk een goede vertrouwensoefening. Bijna alles hangt af van de onderste speler. Deze speler zal aanvallen moeten ontwijken, zodat de totem niet in elkaar stort. Het gaf mij als middelste speler af en toe bijna een hartverzakking. Je kunt namelijk op deze positie niks doen, terwijl de vijand akelig dichtbij komt. Naast de Totem zijn er ook nog andere momenten waarbij je echt met zijn drieën samen moet werken om verder te kunnen komen.

Eén voor allen, allen voor één!

De bekende kreet 'Eén voor allen, allen voor één!' omschrijft echt het gevoel dat Tri Force Heroes geeft tijdens het spelen. Niet alleen doordat je toevallig in Tri Force Heroes ook met zijn drieën bent zoals de musketiers, maar ook omdat je gezamenlijk voor het aantal hartjes moet zorgen. Als één van je teamgenoten wordt geraakt, wordt jij namelijk ook geraakt. Je wordt niet letterlijk zelf ook geraakt natuurlijk, maar wanneer één van je teamgenoten hartjes verliest, verliest iedereen een hartje. Je kunt dus ook zomaar opeens doodgaan zonder dat je zelf wordt geraakt. Let dus altijd op hoeveel hartje het team nog heeft.

Voorlopig oordeel

Na het spelen van The Legend of Zelda: Tri Force Heroes kan ik niet wachten tot de game uitkomt. De game is echt geweldig en enorm gezellig wanneer je de game in co-op speelt met vrienden. De outfits en verschillende gekleurde Link-figuren zorgen echt voor kleurrijke RPG-elementen binnen de game. Jammer genoeg heb ik de game nog niet in singleplayer kunnen spelen. Ik ben namelijk zelf erg benieuwd hoe Nintendo dit gaat aanpakken. Ik heb er alle vertrouwen in dat ook de singleplayer voor een geweldige game-ervaring zorgt, mede doordat in The Legend of Zelda: Four Swords Adventures het ook mogelijk was om met vier kleine Linkjes puzzels op te kunnen lossen, wat prima werkte.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes komt in oktober 2015 naar de Nintendo 3DS.