Preview: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00
Voordat ik begin met deze 'Gespeeld' van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, eerst even een mededeling vooraf. Alle games die wij op de Nintendo 3DS hebben gespeeld moet je met eigen ogen gezien hebben om het 3D-effect te ervaren. Desondanks probeer ik toch een goed beeld te geven van wat ik tot nu toe van de game gezien heb en, belangrijker nog, gespeeld heb.

Ik ben zelf totaal geen Zelda-fan en ik denk dat ik het nog steeds niet zal worden. Maar dat weerhield mij er niet van om de game even te checken en daar een eerste indruk over te delen. Er waren drie omgevingen speelbaar: Kokiri Village, de Deku Tree en een eindbaas met de naam Gohma.

Nintendo 3DS ontgroening
Zelda was de eerste game waarbij ik het 3D-effect mocht ervaren en ik was in eerste instantie meteen onder de indruk van het resultaat. Het eerste level dat ik speelde was de Deku Tree en ik had totaal geen idee wat ik moest doen. Omdat er een aantal medejournalisten in mijn nek stonden te hijgen, omdat ik de eerste was die met de game aan de slag kon, heb ik weinig moeite gedaan om het level op mijn gemak te checken. Dat hijgen in mijn nek, althans daar kwam ik later pas achter, had eigenlijk een hele andere reden.

Even tussendoor
De Nintendo 3DS is niet bepaald een vriendending, meekijken is daarom nauwelijks mogelijk als je aan de zijkant lijdzaam toekijkt. Je moet echt recht op het scherm kijken om enigszins het 3D-effect te ervaren. Maar voordat ik afdwaal naar het apparaat zelf en het functioneren daarvan, want hierover komen jullie volgende week alles te weten, wil ik teruggaan naar het spel.

Grafisch geweldig
Ik heb het eerste level halverwege afgebroken, maar ik kan jullie vertellen dat het er leuk, maar vooral grafisch geweldig uitziet. Ik kan dus nog weinig vertellen over mijn gameplay-ervaring. Wel heb ik uitgebreid met een reuzenspin gevochten in een donkere, afgesloten ruimte. Kenners van het origineel zullen het vast en zeker herkennen. Tijdens het gevecht kwam ik een aantal leuke toevoegingen van Nintendo 3DS tegen. Zo heb je de 'viewknop', waarmee je de 3DS kunt bewegen om rond te kijken in een ruimte. Zo zat de spin bijvoorbeeld op het plafon en door de 3DS boven je hoofd te houden kon je Ghohma zien zitten. Na een flinke knal uitgedeeld te hebben, kwam hij van het plafon naar beneden en mocht ik hem met mijn zwaard bewerken.

Voorlopige oordeel
Het zal ongetwijfeld een geweldige game worden voor de fans. Het 3D-effect is meer dan geslaagd. Ik heb het origineel nog nooit gespeeld, daarom vraag ik me af of het daadwerkelijk mooier is dan het origineel en of het net zo lekker speelt. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D heeft me wel enorm nieuwsgierig gemaakt naar het origineel, dus wie weet krijg ik na een uitgebreide speelsessie een heel ander beeld van de serie dan ik nu heb.

Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Lees meer