Preview: Tekken 6

Geplaatst: 22 september 2009 12:00
Afgelopen zondag bracht Yordi een bezoek aan Gamekings Live in de MustSee bioscoop te Delft, waar hij de gehele dag werd getrakteerd op games die snel zullen gaan uitkomen (en waar we met veel smart op zitten te wachten). De line-up was er één om van te smullen en Yordi zou Yordi niet zijn als hij deze mooie dag niet met ons deelde in de vorm van een verslag en een preview van de volgende game: Tekken 6

De blikopener die het blik met vette spellen mocht openen was Tekken 6. Om gelijk de aandacht van het publiek te trekken werd er geopend met een actievolle trailer, waardoor het meteen duidelijk was dat deze game de beste Tekken wordt in de geschiedenis van de franchise. Het aantal personages die je kunt kiezen is wederom uitgebreid en staat nu op een duizelingwekkend aantal van veertig, die overigens meteen vanaf het begin van de game speelbaar zijn. We maakten onder ander kennis met de ietwat stevige Bob, maar aan zijn ongelofelijke snelheid is dat zeker niet te merken. Voordat je het weet staat de reus voor je neus en dan kun je maar beter maken dat je wegkomt voordat hij je met heel wat kilootjes verpletterd. Naast de uitbreiding van het aantal personages blinkt de game opnieuw uit in grote klasse. De animaties zijn opnieuw weer wat aangescherpt, de gameplay is verbeterd ten opzichte van de vorige versie en de graphics zijn net weer wat gelikter. Eigenlijk is dat precies wat je verwacht van een game die al ontzettend goed is, maar het tunen moet nog wel even goed gebeuren natuurlijk. Namco Bandai lijkt in ieder geval op alle fronten geslaagd te zijn.
Naast de presentatie waren er in het publiek enkele gelukkigen die het live mochten opnemen tegen een groot Tekken-speler (niet Steven, die was in Tokyo), om de game voor het eerst te proberen. Geen van hen was goed genoeg de ervaren man te verslaan, maar zeg nou zelf, gaat het niet gewoon om de ervaring van de nieuwe gameplay?

Darksiders
FIFA 10
Operation Flashpoint: Dragon Rising