Check al onze Tokyo Game Show logo content hier!

Preview: Super Mario Galaxy 2

Nick en ik waren uitgenodigd bij Nintendo op kantoor om onze eerste stapjes te zetten in Super Mario Galaxy 2 op de Nintendo Wii. Super Mario Galaxy 2 is vanaf 11 juni verkrijgbaar en we waren dan ook ontzettend benieuwd naar het resultaat.

Veel veranderd?
In Super Mario Galaxy 2 is de besturing ten opzichte van het eerste deel amper veranderd. Net als in het eerste deel maak je gebruik van de Wii Mote en de Nunchuk. Ook als je Super Mario Galaxy nog nooit gespeeld hebt, weet je wat je moet doen, omdat de besturing best simpel is.

Zeker niet simpel zijn de levels. Nintendo heeft dit ons ook beloofd en wat mij betreft hebben ze hun belofte meer dan meer dan waar gemaakt. Wanneer je niet uit een puzzel komt, kun je de prinses om hulp vragen. Ze laat je dan zien hoe je het makkelijkst door het level komt.

Yoshi is back!
Ook is Yoshi nieuw in de game, welke je moet bevrijden uit een groen ei. Met Yoshi kun je meer dingen bereiken dan met Mario zelf. Net als de besturing van Mario is die van Yoshi ook zeer eenvoudig. Al vrij snel aan het begin van het spel speel je met Yoshi, waarna hij een aantal keren weer terugkomt, iets waar we helaas niet teveel over mogen vertellen.

Zoals we gewend zijn van de groene dinosaurus, kan hij met zijn tong vijanden en voorwerpen naar zich toe halen. Ook eet hij appels om er weer leven bij te krijgen.

Met zijn tweeën
Toen Nick hevig met de controller aan het zwiepen was, deed ik als tweede speler mee in een multiplayer modus. Net als in het eerste deel kon ik als speler twee starbits verzamelen. Het gaat wel snel vervelen, aangezien je toch liever zelf van planeet naar planeet rent. Ook omdat Nick er gewoon niks van bakte.

Vrolijke boel
De speelwerelden zien er vrolijk en kleurrijk uit, maar soms ook iets te saai ben ik van mening. Echter ogen ze stukken beter dan in het eerste. Hoeveel werelden er precies zijn, laten we nog even geheim, anders hebben we straks geen stof meer voor de review.

De werelddelen hebben allemaal een eigen thema. In de levels kun je gebruik maken verschillende power-ups. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om je als bij door het level te bewegen, of om je steen te veranderen, waarmee je als bal door het level rolt. Ook kun je in een wolk veranderen, waarmee je van platform naar platform kunt zweven.

Voorlopig oordeel
Het is best lastig om een Gespeeld te schrijven van een game waar je zoveel uur in gestopt hebt, dat je er eigenlijk al een review kunt schrijven. Toch blijft er nog genoeg materiaal over om geheim te houden tot de review. De nieuwe power-ups zien er verder leuk uit en de levels zijn erg uitdagend. Of Nintendo de beloften heeft waargemaakt, lezen jullie volgende week in de review.

Over auteur Alex Zweers

Alex ZweersWat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?