Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
vandaagCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Bij de prachtige stand van BioWare's Star Wars: The Old Republic had ik de kans deze gloednieuwe MMO uit te proberen. Alvorens plaats te nemen achter de pc's werden we getrakteerd op een serie filmpjes die de game, de setting, de speelbare classes en de gameplay uitlegden. Deze serie filmpjes werd uiteraard ingeleid door de spectaculaire trailer:
A long long time ago, in a galaxy far, far away...
Het verhaal van Star Wars: The Old Republic speelt zich 3500 jaar voor de films af. De Jedi en de opnieuw opgekomen Sith hebben een onstabiele vrede gesloten in het Verdrag van Coruscant en de republiek lijkt veilig. De Sith hebben hun academie op Korriban in ere hersteld terwijl de Jedi door het verdrag gedwongen werden Coruscant te verlaten en terug te keren naar de planeet waarop de Jedi zijn begonnen: Tython. Het verhaal in de game begint als de onstabiele vrede ontaard in een interstellair conflict...
Use the mouse, Luke...
In de demo die door BioWare voor ons was voorbereid konden we slechts uit een beperkt aantal klassen kiezen, waarbij mijn keuze op de smuggler was gevallen. Deze klasse maakte namelijk gebruik van het cover systeem dat de ontwikkelaar in de game heeft gestopt, waarbij je vanuit cover andere en sterkere aanvallen kunt gebruiken. Deze smokkelaar heeft een aantal precisie aanvallen waarmee je je tegenstander veel schade toe kunt brengen. Als je deze aanvallen vanuit cover uitvoert, delen ze zelfs nog meer schade aan je tegenstander uit.
Mijn smuggler bevindt zich bij aanvang van het spel op een planeet waar zij net een lading had gelost. Ze kon echter niet opstijgen, aangezien de opstandelingen op de planeet de luchtafweer-batterij over hadden genomen. Zoals je al kunt raden was het aan onze smokkelaarster om ervoor te zorgen dat ze weer weg kon door het luchtafweer uit te schakelen. Eén ding viel meteen op: zoals BioWare al trots had aangekondigd zijn alle gesprekken volledig gevoiced, waarbij de Mass Effect dialoogstijl de structuur van de conversaties bepaalt. Je kunt hierbij telkens uit drie antwoorden kiezen, waarbij je antwoorden het verhaal rond jouw character bepalen.
De grafische atmosfeer van de game is licht cartoony, waardoor de game prettig aanvoelt. Het is echter verre van kinderachtig zoals ik al snel merkte.
Daarna begaf ik me naar buiten om de luchtafweer uit te schakelen, waarbij ik door enkele soldaten die de perimeter van de spaceport bewaakten gewaarschuwd werd dat er opstandelingen vlakbij waren.
Time's up
En jawel, nog geen vijftien meter verder stuitte ik al op hardnekkige tegenstand. Nadat ik mijn doelwit had geselecteerd zag ik meerdere groene schimmen in de naburige cover verschijnen. Deze schimmen gaven aan waar ik in cover kon gaan zitten. Nadat ik mijn plek had bepaald klikte ik op de cover knop, waardoor mijn character direct dekking nam op die plek. Dit klink allemaal langzaam, maar dit alles gebeurde in niet meer dan een halve seconde. Eenmaal in cover loste ik een barrage van laservuur op de opstandelingen, terwijl deze slechts lichte schade op mij konden doen door mijn gebruik van dekking. Een korte tijd later had ik de luchtafweer-batterij uitgeschakeld, maar toen doken er nog meer problemen op. Helaas tikte op dat moment een medewerker van BioWare op mijn schouder om me te vertellen dat mijn tijd op was...
Voorlopige conclusie
Ik moet zeggen dat Star Wars: The Old Republic me prettig heeft verbaasd. De mooie graphics, de voice cast en natuurlijk de goede gameplay in deze demo voorspellen veel goeds voor de volledige versie. Er zit zeker een verslavingsfactor in deze game, maar ik denk dat dat in dit geval geen slechte zaak is. Star Wars: The Old Republic wordt verwacht in 2011 en verschijnt dan op de pc.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.