Preview: Soul Calibur V

Op de gamescom was ik bij de booth van Namco Bandai te gast om aldaar de fighting game Soul Calibur V te spelen. Vol anticipatie zat ik met een groepje journalisten in de kleine ruimte, klaar om te gaan knokken!

onbekend

Soul Calibur V
Gehost door Hisaharu Tago, de producer van de game, sprong het scherm aan en kwamen de grote game pads op tafel. Hisaharu Tago had eerst echter wat te vertellen, wat in het Japans geschiedde en ter plekke werd vertaald door een tolk.
Om te beginnen zullen veel characters uit de oudere delen hun opwachting maken in de game. Welke, en uit welk deel was nog niet bekend. Wel zullen custom characters hun opwachting maken, De game zelf is compleet revamped. Dat wil zeggen: ze zijn van de grond af opnieuw begonnen met de game. Met behulp van feedback uit de grote community die zich rond de Soul Calibur-games bestaat hebben ze een aantal aspecten in de game herdacht om de game soepeler en vloeiender te laten lopen. Zo kun je door snel twee keer met je stick een kant uit te te bewegen een dodge-actie doen om een van de vele combo-attacks te dodgen. Dit resulteerd in een vloeiende gameplay en tactische gevechten. Ook is er een nieuwe meter toegevoegd die je een speciale unieke aanval van je character laat doen. Deze balk kan tot twee keer toe gevuld worden en blijft geladen in volgende rondes, totdat je een of twee van die speciale moves doet natuurlijk. Dit draagt wederom bij aan de tactische gevechten.

Lekker knokken!
Toen mochten ik en mijn mede-journalisten los met de game. Ik ben normaal niet zo van de fighting games, maar deze speelde erg lekker. De moves en actie spatten letterlijk uit het scherm terwijl jij en je tegenstander bewegen, aanvallen en schijnaanvallen doen om de overhand te krijgen in dit gevecht. Na een ronde had ik een volle balk voor een speciale aanval. Deze besloot ik te gebruiken om in de tweede ronde het vuur aan de schenen van mijn tegenstander te leggen. Deze dodgede hij echter net op tijd, en sloeg mij met zijn ultra-move de kop in. Zo ging het door, maar toch wist de grafische pracht van de game mij te imponeren. De moves van de characters zijn zeer vloeiend en elk figuur heeft zijn eigen stijl en moves. De speelvelden en achtergronden zijn ook zeer noemenswaardig, daar deze zeer gedetailleerd zijn en duidelijk vol liefde zijn gemaakt.

onbekend

Voorlopig oordeel
Met Soul Calibur V gaat deze serie helemaal terugkomen. De tactische kaag in de gevechten is duidelijk aanwezig: wanneer te dodgen of je ultimate move te gebruiken maken veel uit in de gevechten. De nieuwe special moves die je kunt opladen voegen een nieuwe laag toe en samen met de dodge-functie maken dit de game tot een vloeiende battle tussen jou en je tegenstander. Deze game gaat volgens mij een geduchte tegenstander worden tussen de andere fighting games op de markt. Laat ze maar komen. Soul Calibur V lust ze rauw!

Soul Calibur V komt maart 2012 uit op de Xbox 360 en de PlayStation 3.

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?