Preview: Resident Evil: Revelations

Na de eerste drie Resident Evil-games heb ik geen toffe Resident Evil-game meer gespeeld. Sommige zullen me nu voor gek verklaren, maar dat is mijn mening. Ik vond de sfeer toen het beste tot zijn recht komen. Elk deel had iets unieks. Wat daarna is uitgebracht vond ik teveel op zijn voorganger lijken, waardoor ik de games in deze serie minder kon waarderen.

ontbrekende afbeelding

Het duurt nog wel even
Het zal nog wel even duren voordat er een nieuwe consoleversie verschijnt, maar op de handheld kunnen we er nu al mee aan de slag. De game Resident Evil: The Mercenaries 3D, de game waarin je een zombieplaag moet zien te overleven, is namelijk recentelijk op de Nintendo 3DS verschenen. In 2012 komt daar Resident Evil: Revelations, ook voor de 3DS, nog achteraan.

Van het kastje naar de muur
Ik heb mijn eerste stappen kunnen zetten in een demo van deze game. De game voelt vertrouwd aan en maakt volop gebruik van de functies van de Nintendo 3DS, waaronder het touchpad. Ik zat opgesloten in een kamer van vier bij vier meter. Er was wel een deur, maar die zat op slot. Ik had een schroevendraaier nodig. De schroevendraaier konden we vinden in een badkuip vol water. Door de stop uit de badkuip te halen, leegde je de badkuip en kwam ik daar op de bodem een schroevendraaier tegen.

Naast de deur hing een kastje. Deze moest ik opendraaien. Dat opendraaien ging middels het touchpad op de 3DS. Je moet door met je vingers een aantal keer op het touchpad te tikken het schroefje losdraaien. Dit soort minigames zijn op zich wel een aardige toevoeging aan het spel. Daarna moest ik middels hetzelfde touchpad de bedrading goed aanleggen, zodat de deur werd ontgrendeld.

ontbrekende afbeelding

Lompe besturing, dat wel
Nadat ik de deur had geopend, werd ik nog even aangevallen door een ondode, die zich had opgesloten in een kast. Die zombie moest ik dus eerst even neerschieten. Door middel van de gyroscoop (de bewegingssensor in de 3DS) moest ik richten op de vijand en daarna vuren. Ik weet niet of je deze optie kunt uitzetten, want ik vond het best vervelend. Omdat ik het 3D-effect aan had staan, was mijn vijand wat moeilijk te zien, omdat je toch altijd wel een beetje beweegt. Vooral als zo'n zombie onverwachts om de hoek komt en je schrikt, wat mij dus is overkomen. De besturing voelt wat lomp aan, dit komt door de enorme draaicirkel.

Voorlopig oordeel
Het duurt nog wel even voor we met Resident Evil: Revelations aan de slag kunnen. De game ziet er grafisch enorm goed uit. De puzzels vond ik ook erg leuk, maar helaas had ik wat moeite met de lompe besturing. Al met al een pareltje en zeker een game die ik in de gaten zal houden.

Bij de game Resident Evil: The Mercenaries 3D zal de demo van Resident Evil: Revelations toegevoegd zijn. Op die manier kun je er dus achterkomen of dit nieuwe deel iets voor jou is.

Over auteur Alex Zweers

Alex ZweersWat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?