Check al onze gamescom content hier!
Mad Max
  • ONTWIKKELAAR Avalanche Studios
  • RELEASEDATUM 4 september 2015
  • PLATFORMEN Pc, PlayStation 4, Xbox One
  • GAMELINER SCORE

Preview: Mad Max

Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor de E3 van 2013 nog nooit van de Mad Max-films had gehoord. De films verschenen dan ook voordat ik was geboren. Een aantal maanden geleden verscheen er na lange tijd weer een nieuw filmdeel, namelijk Mad Max: Fury Road, en binnenkort kunnen we ook aan de slag met de eerste Mad Max-game. Tijdens de gamescom ben ik langsgegaan bij Warner Bros. Games voor een hands-on met deze game.

ontbrekende afbeelding

Mad's World

De Mad Max-game heeft qua verhaal helemaal niks met de films te maken. Het verhaal zal helemaal op zichzelf staan, maar wel de personages uit de films gebruiken. Echter wordt hiervoor wel een andere cast gebruikt. Het maakt dus niet uit of je de films wel of niet hebt gezien. In de game draait het allemaal om de V8 Interceptor-wagen van Max Rockatansky. Deze is van hem gestolen, en aan jou de taak om hem terug te halen. Dit doe je niet alleen, maar samen met je sidekick Chumbucket en je Magnum Opus-voertuig.

Met de vlammen uit mijn bak

De demo die ik speelde, begon ergens halverwege de game. Als eerste mocht ik de Magnum Opus upgraden. Er zijn veel verschillende onderdelen die je kunt upgraden, bijvoorbeeld je motor om sneller te kunnen rijden, je ramming grill om andere auto's kapot te beuken en vlammenwerpers aan de zijkanten van je auto. Ook visueel zijn er dingen aan je auto aan te passen, zoals de body, de kleur en het hood ornament. In totaal zijn er achttien verschillende categorieën aan upgrades.

ontbrekende afbeelding

Explosion time!

Na een aantal upgrades te hebben geïnstalleerd, ging ik de open wereld in. Hier zijn heel veel zijmissies en activiteiten te vinden. Zo staan er op bepaalde plaatsen luchtballonnen, waarmee je een stuk de lucht in kan en de omgeving kan verkennen om zo andere activiteiten te vinden. Ik ben echter gelijk voor de hoofdmissie gegaan. Als eerste moest ik een aantal voertuigen vernietigen. Dit kan je doen door bijvoorbeeld met je ramming grill tegen ze aan te beuken. Sommige voertuigen hadden een rood explosief vat achterop gemonteerd. Met een simpel schot van mijn shotgun op deze vaten, schakelde ik het voertuig in één keer uit. Hierna moesten drie katapulten worden uitgeschakeld. Dit deed ik door eerst de bepantsering te verwijderen met een harpoon, waar explosieve vaten achter zaten. Met weer een schot van mijn shotgun schakelde ik de katapult definitief uit, wat een enorme explosie veroorzaakte waarbij van alles door de lucht vloog.

Beter goed gejat

Voor het laatste gedeelte van de missie moest ik mijn Magnum Opus achterlaten en te voet verdergaan. De enemies moest ik nu met mijn vuisten te lijf gaan. Dit combatsysteem deed mij heel erg denken aan het combatsysteem van de Batman Arkham-games, wat uiteraard niet erg is, aangezien dit systeem onwijs goed werkt. Je kan light en heavy attacks uitvoeren en ook counteren wanneer je op het juiste moment op de knop drukt. Als je precies op het juiste moment countert, voer je een brute move uit die veel schade aanricht. Wanneer je een grote combo maakt, kom je in de fury mode terecht, zodat je nog meer schade kan aanrichten.

ontbrekende afbeelding

Voorlopig oordeel

Ik heb veel plezier gehad met mijn hands-on met Mad Max. In het begin moest ik wel erg aan de controls wennen, maar toen ik het eenmaal doorhad, voerde ik al snel de meest brute moves uit. Het rijden voelt goed en je kunt gemakkelijk vanuit je auto schieten. Het hand-to-hand combatsysteem voelt al helemaal goed aan, omdat deze grotendeels is overgenomen van het sublieme combatsysteem uit de Batman Arkham-games. Ik ben wel benieuwd of er in de open wereld genoeg variëteit te vinden is, zodat deze interessant blijft. Als dat namelijk zo is, dan zou Mad Max wel eens tot de toppers van 2015 kunnen behoren.

We hoeven niet heel lang meer op Mad Max te wachten. De game verschijnt namelijk al op 4 september voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Over auteur Alex Zweers

Alex ZweersWat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?