Preview: Little Town Hero

Geplaatst: 8 oktober 2019 17:00

Little Town Hero is een nieuwe RPG voor de Nintendo Switch. De game wordt ontwikkeld door Game Freak, die we voornamelijk kennen van de Pokémon-games. Nu ben ik een enorme fan van de Pokémon RPG's die door Game Freak zijn ontwikkeld, dus ik kijk ook enorm uit naar deze nieuwe game. Little Town Hero verschijnt over een kleine twee weken en tot voor kort hebben we nog niet eens zoveel mogen zien van de game. Tijdens de meest recente Nintendo Direct van afgelopen maand hebben we pas de releasedatum en de eerste echte beelden mogen zien. Gaat Little Town Hero een toffe game worden, of kan Game Freak het maar beter bij Pokémon laten?

Kleine held, klein dorpje, klein verhaal

Little Town Hero speelt zich af in een klein dorpje dat zich aan de rand van de wereld bevindt. Er is een poort die het dorpje scheidt van de rest van de wereld en die wordt te allen tijde bewaakt, zodat niemand het dorp in of uit kan. Op een dag verschijnt er een monster in het dorp en jij moet als dappere jonge held het monster zien te verslaan en op avontuur gaan om het mysterie rondom deze monsters op te lossen.

Volgens de officiële beschrijving van Nintendo bevat Little Town Hero een compact verhaal dat is ontworpen met de drukke gamer in gedachten. Het ziet er dus niet naar uit dat Little Town Hero een uitgebreid en diepgaand verhaal heeft, maar juist een luchtig verhaal dat makkelijk te volgen is. Nu ben ik zelf een groot fan van Japanse RPG's met uitgebreide achtergrondverhalen, dus wellicht is dit een leuke verandering. Het is alleen te hopen dat het verhaal niet te oppervlakkig en saai is, want dat is bij een RPG natuurlijk erg jammer.

Vechten, maar niet grinden

Vorige maand verscheen de eerste trailer van Little Town Hero waarin het gevechtssysteem werd uitgelegd. Het ziet ernaar uit dat je in de game tegen monsters moet vechten middels een turn-based gevechtssysteem. Je doet echter geen aanvallen met je wapens of met magie, maar je kunt kiezen uit verschillende ideeën die je kunt uitvoeren om de monsters te verslaan. Daarnaast kun je in de buitenwereld ook rondlopen om in de buurt van een dorpeling te gaan staan. Wanneer je dan het volgende gevecht start met een dorpeling in de buurt, dan kun je de speciale vaardigheden van de dorpeling gebruiken om een voordeel te krijgen op je tegenstander.

Als groot fan van turn-based JRPG's moet ik zeggen dat het gevechtssysteem mij erg interessant lijkt. Het is weer eens wat anders dan het standaard aanvallen met je wapen, gebruiken van magie, of gebruiken van speciale voorwerpen. Wat mij ook erg interessant lijkt, is het feit dat je, volgens de officiële beschrijving van Nintendo, niet steeds dezelfde monsters hoeft te grinden om jezelf sterker te maken en naar het volgende hoofdstuk in het verhaal te kunnen. Nu hoort grinden eigenlijk wel bij RPG's, maar ik ben erg benieuwd naar hoe zich dit vertaalt in de game.

Vetrouwde visuals en een sappige soundtrack

Wanneer we het gaan hebben over het audiovisuele aspect van de game, dan kun je gelijk zien welke ontwikkelaar er achter Little Town Hero zit. De graphics doen namelijk sterk denken aan de 3D Pokémon-games. De beelden zijn erg kleurrijk en vrolijk en hebben een bijzondere manga-tekenstijl. Ook de monsters uit de trailers zien er erg tof en creatief uit.

Naast de vrolijke visuals valt ook de muziek erg op. De soundtrack van Little Town Hero is namelijk gecomponeerd door niemand minder dan Toby Fox, de man achter Undertale en Deltarune. Als je Undertale gespeeld hebt, dan weet je natuurlijk dat meneer Fox een getalenteerde componist is, dus ik ben zeer benieuwd naar zijn werk in Little Town Hero.

Voorlopig oordeel van Claudia Tjia

Little Town Hero is niet een standaard RPG zoals je die gewend bent. Het ziet ernaar uit dat Game Freak met deze game wat vernieuwingen in het RPG-genre wil proberen te brengen en daar heb ik zeker geen problemen mee. De meeste RPG's, en dan voornamelijk die van Japanse oorsprong, zijn erg gefocust op het verhaal en kunnen soms erg traag spelen, doordat je erg veel moet grinden voor levels, wapens, of voorwerpen. Van dit beeld schijnt Little Town Hero helemaal af te stappen. Door deze verandering heb ik het idee dat Little Town Hero toch zomaar eens een hele toffe RPG wordt, al bestaat er hierdoor ook wel de kans dat de game misschien een tikkeltje te simpel of te saai kan worden.

Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Packshot Little Town Hero

-

Nintendo Switch