Preview: Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX

Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX krijgt een vervolg, namelijk Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX. De populaire actie-RPG-franchise bevat karakters uit Disney en Final Fantasy en nieuwe figuren. Nu zijn we weer beland aan een nieuwe HD-collectie van de franchise. We zullen eens gaan kijken wat Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX allemaal te bieden heeft voor de fans.

Een bundel om je vingers bij af te likken

Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX bevat enkele titels uit de franchise die op de PlayStation 2, NDS en PSP verschenen. De bundel bevat een HD-versie van de volgende games: Kingdom Hearts II Final Mix, Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix en Kingdom Hearts Re:coded. Een pakket aan titels om je als fan de vingers bij af te likken.

Liefhebbers van de franchise mogen ondertussen het verhaal wel kennen. In het kort nog even een opfrisser. In de gehele gameserie draait het met name om het hoofdpersonage Sora. Sora is op zoek naar zijn vrienden Riku en Kairi, die hij door toedoen van de wezens, genaamd Heartless, kwijtraakt. Onderweg komt hij vele figuren tegen, waaronder de overbekende karakters Donald Duck, Goofy en Mickey Mouse. De tocht van Sora wordt uitgesmeerd over diverse games, waarbij er vele wezens verslagen moeten worden. Gaandeweg leer je Sora en zijn vrienden steeds beter kennen en de diverse werelden die zij aandoen. Werelden die overigens zeer herkenbaar zijn voor de gemiddelde Disneyfilmkijker.

Drie keer een makeover

Om er zorg voor te dragen dat de klassiekers in alle glorie van je beeldscherm afspatten, is er de uiterste zorg besteed aan de HD-versies. Bij Kingdom Hearts II Final Mix zijn de achtergronden en textures met name aangepast. Dit om het gewenste effect te bereiken met een ratio van 16:9 in HD. Ook de menustructuur is aangepakt om de nieuwe resolutie aan te kunnen. Zo zijn er afbeeldingen toegevoegd aan de menu's om dit strakker te laten ogen.

Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix heeft ook de nodige veranderingen gekregen. De game was verschenen voor de PSP. De karakters hebben meer details gekregen en zijn zo grafisch flink opgepoetst. Daarnaast is het geluid verbeterd voor een nog betere sfeer. De singleplayer is uitgebreid door de Mirange Arena te laten samensmelten met de singleplayer. Op de PSP was dit een multiplayermode. De AI van de vijanden uit deze mode is aangepast en ook zijn de vijanden wat minder sterk gemaakt. Tot slot is de besturing op de schop genomen. Onder andere is de camerabesturing nu ondergebracht onder de analoge stick.

Kingdom Hearts Re:coded, verscheen in 2008 voor de NDS. Deze titel zit wel in de bundel, maar bestaat uit filmmateriaal. Via de theatermode kun je filmpjes bekijken van Kingdom Hearts Re:coded, uiteraard volledig opgepoetst in HD. In totaal kun je drie uur lang genieten van het filmmateriaal. Daarnaast krijg je er nog wat extra content bij. Alle voice-acting is volledig vernieuwd door het opnieuw te laten inspreken. Van de drie uur aan filmpjes is ruim twee uur aangepast. Er zijn enkele extra scenes toegevoegd die het achtergrondverhaal verder uitdiepen.

Verwachting

Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX zal zeker voor fans smullen zijn. De kans is groot dat er een titel tussen zit waarmee je nog niet mee in aanraking bent geweest. De extra's en de aanpassingen op grafisch en gameplaygebied lijken met de uiterste zorg aangepakt te zijn. Dit is positief nieuws voor diegenen die de games opnieuw willen beleven, en helemaal positief voor de nieuwkomer.

Als Sinterklaas met zijn pieten overal cadeaus rondstrooit, dan zit jij misschien al Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX te spelen. De game verschijnt namelijk op 5 december exclusief voor de PlayStation 3.