Preview: Iron Man 2

De dag dat ik Iron Man: The Official Game ontving om te reviewen, kan ik me nog goed herinneren. In deze game kon veel kapot en de gameplay speelde zich af in de lucht en op de grond. Helaas wist de gameplay nooit helemaal uit de verf te komen en dat was een minpunt. Gaat Iron Man 2 het beter doen?

Fly like the wind
De diversiteit in gameplay is iets wat mij gelijk opviel tijdens het zien van Iron Man 2. Naast de standaard missies waarbij je op het land en in de lucht een aantal doelen moet behalen, heb je nu ook stukken dat je door smalle gangen moet vliegen en zorgen dat je niets raakt. Ook de manier waarop je vijanden moet verslaan zag er origineler uit. Zo zag ik een gigantische eindbaas die je op een over-the-top manier moest verslaan. Volgens de ontwikkelaar worden ze zelfs nog groter!
De besturing is ook een stuk beter geworden, als we de ontwikkelaar mogen geloven. Het zal in Iron Man 2 makkelijker zijn om te switchen tussen grond en lucht. Ook de gameplay met War Machine zag er veelbelovend uit. Hoewel het tweede speelbare personage meer dezelfde gameplay biedt als het eerste deel, heb je meer wapens tot je beschikking en dat zag er leuk uit. Toch voelde het allemaal weer net niet bijzonder genoeg. Iron Man 2 komt maar niet van zijn licentiegame-imago af, terwijl de ontwikkelaar dat toch heel hard probeert.

Stond daar geen huis?
Grafisch zag Iron Man 2 er iets beter uit dan zijn voorganger. Vooral de interactiviteit met de omgeving was veel hoger. Alles kon letterlijk kapot. Ook Iron Man zelf zag er weer lekker glansend uit. De eindbazen zagen er ook veel origineler uit. Nog niet zo origineel dat ik er door verrast was, maar het gaat de goede kant op. Iron Man 2 voelt wel, net als zijn voorganger, erg kaaltjes aan. De omgevingen zien er niet bijster bijzonder uit en hoewel alles kapot kan, gebeurt niet met veel bombaire.

Ik houd mijn vingers gekruist voor Iron Man 2. Wat ik zag van de game zelf wist mij te bekoren. Helaas voelt het weer net zo aan als het eerste deel, wat net niet interessant genoeg was. Ik hoop dat SEGA nog wat troeven achter de hand heeft, want wat ik heb gezien in de gameplaybeelden heb ik eerder gezien en bovendien ook beter.