Preview: Far Cry 3

Geplaatst: 4 september 2011 15:00

Tijdens de E3 was ik erg verrast toen ik Far Cry 3 zag bij de persconferentie van Ubisoft. Ik heb nog nooit een deel uit de serie gespeeld, maar dit zag er wel heel erg indrukwekkend uit. Ik was dan ook erg blij toen ik te horen kreeg dat ik tijdens de gamescom behind closed doors mocht om de game te checken. Helaas kreeg ik daar dezelfde beelden te zien als tijdens de E3, maar dat maakt het niet minder vet.

Verhaal
In Far Cry 3 speel je met Jason Brody. Hij is gestrand op een eiland en gaat daar op zoek naar zijn vriendin. Hij komt er al snel achter dat er veel geweld is op het eiland: mensen worden er doodgeschoten, opgehangen, in rivieren gegooid enzovoort. Jason gaat op zoek naar mensen die zijn vriendin hebben gezien om daarna samen met haar van het eiland te vluchten.

Speel zoals jij wilt
Far Cry 3 kan je op verschillende manieren spelen. Je kan als Rambo door de missies heenrennen en op alles knallen wat beweegt, maar je kan het ook rustiger aanpakken. Zo zal er vaak een mogelijkheid zijn om voorbij alle vijanden te sluipen zonder dan ook een kill te maken. Het is ook mogelijk om de vijand af te leiden. Zo kan je een paar schoten in de lucht knallen, om vervolgens in het water te duiken en naar veiligheid te zwemmen. Far Cry 3 speel je op je eigen manier.

Verwachting
Het is jammer dat ik geen nieuwe beelden van Far Cry 3 te zien heb gekregen, maar wat ik te zien kreeg zag er schitterend uit. Volgens de ontwikkelaar zal het eiland tien keer zo groot zijn als de vorige delen en zal er genoeg te ontdekken zijn. Hoe zo'n groot eiland uit gaat pakken zullen we nog even moeten afwachten. Ik kijk er in ieder geval naar uit!

Far Cry 3 verschijnt in 2012 voor de pc, Xbox 360 en de PlayStation 3.

Packshot Far Cry 3

Far Cry