Preview: Dragon Age 2

Op de gamescom kreeg ik de mogelijkheid om aan Dragon Age 2 te snuffelen. Na het afslaan van verscheidene verzoeken om met een nep wapen op de foto te gaan, werden we een kleine ruimte (met airco!) binnengelaten alwaar we de nieuwe trailer van Dragon Age 2 te zien kregen. Deze was helaas in het Duits, waardoor het heel knullig overkwam. Dat wil ik jullie besparen, dus hieronder zal ik jullie verwennen met de mooie Engelstalige trailer:

Let's play ball
Eenmaal in de speelruimte aangekomen was er (gelukkig) een pc waarop de Engelstalige versie van de game draaide, waarbij ik meteen aan de slag kon. Wat gelijk opviel was dat de hele cast van een stem voorzien was, ook jij als hoofdpersoon. Ik speelde de game als Hawke, een vluchteling uit Lothering en hoofdpersoon in deze game. Hij werd vergezeld door zijn zus Bethany, een machtige tovernares. Door haar bijgestaan had ik het genoegen door een kudde Darkspawn heen te ploegen, waarbij Bethany de fireball support verzorgde. De actie zelf was vlot en interessant, alleen voelde ik wel dat de game was afgedreven naar de arcadehoek van rpg's. Gevechten liepen meer op reflex dan op de vaardigheden van het karakter. Dit werd extra bewezen toen er een reusachtige ogre het strijdtoneel bezocht. In plaats van de juiste aanvallen uit te voeren was ik meer bezig met het uit de weg blijven van zijn krachtige slagen!

Voorlopig oordeel
De demo die ik mocht spelen was helaas wat aan de korte kant, maar er kwamen wat designkeuzes naar voren die ik niet erg kon waarderen. Een medewerker van EA verzekerde me echter dat nog niets vast stond, daar dit een heel, heel vroege pre-alphaversie van de game was. Met andere woorden: het is goed mogelijk dat ze dingen nog heel anders zullen aanpakken. Afwachten geblazen dus! Dragon Age 2 wordt op 11 maart 2011 verwacht op de pc, Xbox 360 en PS3.