Preview: Dead Or Alive: Dimensions

Geplaatst: 25 februari 2011 19:00
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Rondborstige dames in weinig verhullende kleding die tegen elkaar vechten. Dat is wat Dead Or Alive zo ongeveer te bieden heeft. De serie loopt nu al een tijdje en heeft ook enkele spin-offs gehad, maar in Dead Or Alive: Dimensions is het weer ouderwets knokken geblazen. In drie dimensies!

Oh, er zijn ook mannen
Toen ik de 3DS in mijn handen kreeg gedrukt, begon ik gelijk met spelen. Ik kon een personage kiezen en tot mijn verbazing waren er ook mannen speelbaar. Ik heb alleen Dead Or Alive: Xtreme 2 op de Xbox 360 gespeeld, waar geen man te bekennen is. Je kunt dus wel begrijpen dat dit een behoorlijke schok voor mij was. Enfin, er is een flink aantal characters te kiezen en dat is mooi. Een fighter met maar tien characters doet het hem niet meer anno 2011.

60 frames per seconde
Hoe is het 3D-effect nou in Dead Or Alive: Dimensions? Ik moet eerlijk toegeven, het 3D-effect was mooi, maar niet wegblazend als bij andere titels. Na een paar gevechten tot een goed einde te hebben gebracht, ging ik een beetje spelen met de 3D-slider. Werkt de game beter als ik 3D uitzet? Het antwoord is een volmondig ja. Dead Or Alive: Dimensions speelt alleen zonder 3D op 60 frames per seconde. Zo hoort een fighter te spelen en vooral Dead Or Alive, dat een tandje sneller gaat dan Tekken of Street Fighter.

Voorlopg oordeel
Ik zie een grote toekomst weggelegd voor Dead Or Alive: Dimensions. Ik kan me goed voorstellen dat deze game het online heel goed gaat doen. Misschien zullen er later wel toernooien georganiseerd worden. Dead or Alive: Dimensions werkte echter beter zonder 3D, maar met 3D blijft het een lust voor het oog. Als deze game echter het eSports-circuit ingaat, zullen de 60 frames per seconde een must zijn. Meer nog dan een stel digitale tieten die in 3D voor je neus op en neer dansen.

Lees meer