Preview: Darksiders

Geplaatst: 22 september 2009 14:00
Afgelopen zondag bracht Yordi een bezoek aan Gamekings Live in de MustSee bioscoop te Delft, waar hij de gehele dag werd getrakteerd op games die snel zullen gaan uitkomen (en waar we met veel smart op zitten te wachten). De line-up was er één om van te smullen en Yordi zou Yordi niet zijn als hij deze mooie dag niet met ons deelde in de vorm van een verslag en een preview van de volgende game: Darksiders

De volgende game, Darksiders, volgde het voorbeeld van Tekken 6 met een mogelijk nog vettere trailer. Deze toonde dat de invasie van de meest enge en vooral ontzettend grote monsters, die alles overhoop gooien en geen levend wezen in leven achterlaten. Vooral de eindbaas, waar je in het begin van de game al meteen mee te maken zult krijgen, zag er erg indrukwekkend uit. Aangezien THQ de game nog niet had getoond op de gamescom, omdat ze daar niet aanwezig konden zijn, had het publiek van Gamekings Live de eer om de nog nooit vertoonde build te zien. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: Darksiders is voor mij dé game van de show geworden. Natuurlijk, het is een dikke triple-A titel, maar is de laatste tijd misschien wat minder in de aandacht omdat de grote blockbusters de aandacht opeisen. Maar jongens, wat zag deze game goed uit, niet alleen qua gameplay maar ook qua graphics! Voor degenen die nog niet precies weten waar het in de game nu eigenlijk om draait komt hier een korte samenvatting van het verhaal. Darksiders is een actievol avontuur dat zich afspeelt in een postapocalyptische wereld. Jij bent één van de vier ruiters van de Apocalyps, WAR genaamd. Je bent in de eerste plaats vooral op zoek naar wraak en met behulp van jouw spookpaard RUIN neem je het op tegen een groot scala aan monsters en demonen. De game heeft wel iets weg van God of War, zoals ook bleek uit de vragen die gesteld werden na de presentatie. Op de vraag wat nou het echte verschil was tussen God of War en Darksiders kon de PR man niet echt een overtuigend antwoord geven, dus het is duidelijk waar het idee voor de game vandaan komt. En of sommige elementen nou gepikt zijn of niet, Darksiders belooft volgend jaar een enorm spektakel op te gaan leveren, waar menig gamer nog lang over na zal praten.

Tekken 6
FIFA 10
Operation Flashpoint: Dragon Rising