Preview: Dark Souls

Tijdens de gamescom lukte het Wouter niet om op zijn afspraak van Namco Bandai's Dark Souls te verschijnen. Aangezien ik de enige was zonder afspraak, trok ik de stoute schoenen aan en ging ik in zijn plaats naar deze afspraak. Wie mij kent, weet dat ik van simpele games houd. Dark Souls is echter andere koek.

F*cking moeilijk
Tijdens de presentatie werd mij duidelijk wat Dark Souls nu eigenlijk voor een game is. In elk geval is het een volledig nieuwe game, dus geen vervolg op Demon's Souls (al komt de inspiratie voor Dark Souls wel van die game). Daarnaast verzekerden de makers ons ervan dat de game nog moeilijker wordt dan Demon's Souls. Dan moet je niet perse denken aan meer vijanden, maar de vijanden zijn gewoon een stuk sterker. Een voorbeeld: de Japanner die de game speelde tijdens onze presentatie ging zelf een paar keer dood, terwijl hij het level wel honderd keer had gedaan.

Het begin
We zagen een level waarbij jij als een dappere ridder in een soort van gevangenis opgesloten zit. Je kunt geen kant op. Het enige wat je bij je hebt, zijn je zwaarden. Voor de gevangenis staat een slangachtige dude. Met je zwaarden moet je door de tralies van je cel heen steken. De slangenman valt op zijn muil voor je cel, je pakt de sleutels en je bent vrij.

onbekend

Wie niet sterk is, moet slim zijn
Er wordt een hendel overgehaald door een andere slangenman en dan gaat er een muziekje draaien. Het level lijkt op een ronde tempel van een paar meter diep. Van onderen komen er octopus-monsters aan, omdat ze aangeroepen zijn door het muziekje dat door één van de slangenmannen is aangezet. Vanaf boven komen de slagenmannen aanzetten, dus je moet heel tactisch je vijand ontlopen, want een klap overleef je niet zomaar in deze game.
Je moet een soort van trap opklimmen in het level, maar daar blijkt een slangenman al vanaf te komen. Je zit als een rat in de val, want je kunt geen kant meer op. Je wordt tot moes gemalen als je terug gaat en van boven wordt je keihard naar beneden gestampt door een slangenman, die van boven komt. Je moet het level dus wel opnieuw beginnen, want dit heb je niet overleefd.

onbekend

De tweede speelronde kom je erachter dat de octopus-achtige wezens je niets doen als je terug je gevangenis in gaat. Zodoende kun je ruimte creëren. Je moet namelijk die slangenmannen om de tuin leiden, zodat jij de trap op kan vluchten zonder dat die slangenmannen daar al vanaf komen. Boven aangekomen moet je een hendel omhalen, waarna dat vreselijke muziekje stopt. De octopus-wezens gingen nadat het muziekje gestopt was terug hun hok in.

Verwachting
De game is zeker niet geschikt voor mij. Peter, de grote Demon's Souls-fan van onze redactie, gaat zeker aan zijn trekken komen met deze game. Dark Souls is nog moeilijker geworden dan Demon's Souls. Mocht je snel in de stress schieten, dan is deze game zeker niks voor jou. Hopelijk bundelen ze de game met een extra controller want die zal je hard nodig hebben tijdens het spelen. Dark Souls komt niet alleen voor de PlayStation 3 uit, zoals Demon Souls, maar verschijnt ook op de Xbox 360.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?