Preview: BioShock: Infinite

Op de bonnefooi gingen Alex en ik eens kijken bij 2K, en we konden meteen een zaaltje in lopen, helemaal ingericht in begin twintigste eeuw style, om alvast in de sfeer te komen voor de presentatie van BioShock: Infinite. Zijn ze bij 2K enkel hoog van de toren aan het blazen, verkopen ze gebakken lucht of gaan we er echt oneindig veel plezier mee hebben?

Hoge bomen
Eerst kregen we het filmpje te zien dat iedereen inmiddels heeft kunnen bewonderen op internet, wat showt dat we deze keer niet meer op de bodem van de oceaan zullen rondbanjeren, maar lekker in de lucht rond mogen vliegen (en vallen) door een grote dystopia. Daarna kregen we wat gameplay te zien, waarbij men een soort demonstratielevel had gemaakt, dat ons in korte tijd een hele hoop cutscenes en verschillende gameplay-elementen liet zien. Logische keus uiteraard, al vind ik het zelf juist belangrijk om te zien in hoeverre je een game juist ervaart qua rust en pacing. Het was echter wel opluchtend om te zien dat men de BioShock-naam eer aan het aandoen is.

Luchtkastelen
De sfeer van de wereld was erg te vergelijken met die van de vorige BioShock-delen, al is het allemaal weer net een beetje verfrissend anders. De grote vliegende stad is gebouwd om te laten zien aan de wereld hoe geweldig de USA wel niet was, maar natuurlijk is het grandioos fout gegaan. De stad is helemaal verdwenen op een gegeven moment, en jij gaat als detective naar de stad op zoek. Waarom? Om een 'damsel in distress' te redden natuurlijk!

Voorlopig oordeel
BioShock: Infinite gaat een hele goeie First-Person Shooter worden die niet onder zal doen voor de andere BioShock-delen. De nieuwe setting en verhaallijn zorgen voor een frisse wind (op grote hoogte) door de BioShock-wereld. De verpieterde wolkenstad zit vol met rare mensen, mutanten en vage wapens. Jammer dat we niet meer te zien kregen, maar als je kijkt naar hoe lang het nog duurt eer deze game uitkomt, is dat misschien zo slecht nog niet. Het is nog (bijna eindeloos) lang wachten namelijk.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?