Preview: Bayonetta

Afgelopen zondag bracht Yordi een bezoek aan Gamekings Live in de MustSee bioscoop te Delft, waar hij de gehele dag werd getrakteerd op games die snel zullen gaan uitkomen (en waar we met veel smart op zitten te wachten). De line-up was er één om van te smullen en Yordi zou Yordi niet zijn als hij deze mooie dag niet met ons deelde in de vorm van een verslag en een preview van de volgende game: Bayonetta

Uncharted 2 kent dan misschien actie, het blijkt dat Bayonetta zelfs nog wat meer actie op het scherm laat verschijnen. Dat mochten we in ieder geval concluderen na het zien van een level uit de game, waarin je het opneemt tegen verschillende en wederom enorm grote eindbazen. Na Darksiders was dit misschien wel de grootste verrassing. Het is ook weer een game waar je waarschijnlijk niet heel veel over gehoord hebt, maar toch verdient de game het om meer in de belangstelling te staan en met de show is er in ieder geval een grote stap gezet.
Bayonetta is ontwikkeld door de makers van Devil May Cry, wat in grote lijnen terug te zien in de gameplay. In essentie draait het namelijk om dezelfde strategie die je keer op keer moet toepassen: combo's maken op vijanden om ze zo snel mogelijk van hun ziel te bevrijden. Ik moet zeggen dat de game me in het begin niet al te sterk aansprak, maar gaandeweg de gespeelde demo heb ik mijn mening over Bayonetta toch moeten omdraaien. De over-de-top actie, in combinatie met spectaculaire graphics, animaties en een beeldschone vrouw (of heks, zoals ze genoemd werd) als hoofdpersonage hebben me volledig omver geblazen. Alleen al het vrouwelijke loopje van de hoofdpersoon geeft de sfeer van de game al aan. Alles bij elkaar moet je denken aan Devil May Cry, maar dan - zoals ook gezegd door de man van SEGA die het praatje verzorgde - nog meer actie, nog meer combo's en nog meer vette gameplay.

Tekken 6
Darksiders
FIFA 10