Preview: Asura's Wrath

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Daar heb je weer zo'n game waar je eigenlijk nog nooit wat over hebt gehoord: Asura's Wrath. Asura's Wrath is een Japanse game die uitgegeven wordt door Capcom. In mijn ogen is het een vage game, die toch wel wat bekende aspecten heeft. Wat dacht je van Quik Time Events (QTE), en goddelijke vijanden? Dat zijn maar twee van de vele typerende aspecten van deze game.

Actie met een dikke 'maar'
Om een mooi bruggetje te maken van de inleiding naar hier: de vijanden zijn behoorlijkuhhh groot, om het nog maar eens zacht uit te drukken. Om je een voorbeeldje voor te schotelen: een dikke sumoworstelaar komt op de aarde af en daagt specifiek jouw karakter uit. Hoe die heet? Geen idee; de game was Japans gesproken en ondertiteld. Enfin, hij kiest jou om mee te vechten. Jij bent wel in voor een potje raggen, want de goden hebben 'verschrikkelijke' dingen met je gedaan. Ook hier weer weet ik niet wat precies, maar het is dus allemaal heel ernstig. Jij bent dus helemaal doorgeslagen, en rent als een gek op die reus af die planeten eet voor zijn ontbijt. Zo dapper als je bent, begin je rennend lasers te ontwijken. Dit gaat nog vrij makkelijk. Je richt op hem (jij schiet ook laserstralen), om hem een koekje van eigen deeg te geven. Typisch Japans dus. Wanneer je eenmaal in de buurt bent, spring en klauter je op zijn benen en wordt je vastgegrepen. Onze goden-killer is echter geen watje en wurmt zich gewoon los. Op dat moment, wanneer jij zijn handpalm gedag zegt, komt het! Quik Time Events! Snel op kruisje rammen of rap even je pookje rondraaien. Dit gameplay-element wordt door vele verafschuwd en het liefst genegeerd. Maar toch moet je er hier aan geloven, want het grootste gedeelte van de battles bestaat uit, jawel, deze QTE's. Het is aan jouw of je dit gaaf vind.

Japanse stijl is je dingof niet
De game ziet er op de PlayStation 3 goed uit. Echter is het stijltje erg cliché en wordt in meerdere games gebruikt. Niet heel erg, maar hiermee win je niet de originaliteitsprijs. Daarbij komt ook nog eens het verhaal. Want zoals je hierboven al hebt kunnen lezen: onze welgetelde zes-armige vriend heeft een probleem. De goden zijn pissig op hem en onze dude op hen(God of War, anybody?) en gaan dit niet bespreken met een kopje koffie erbij. Capcom heeft dus dikke schijt aan het verhaal, want dit is gewoon even de verrekijker pakken en naar de wester-buren kijken. Dat het vizier gericht stond op Santa Harmonica (studio achter God of War) kan geen toeval zijn. Niet dat het erg is, want zoals het spreekwoord mooi luid: beter goed gejat, dan slecht bedacht!

Voorlopig oordeel
Door de opsomming van niet-originele ideeën, is er nog maar weinig nieuws te ontdekken in Asura's Wrath. Voorgangers als God of War (gameplay) en Street Fighter (stijltje) zijn ze, zoals het woord al zegt, voorgegaan. Misschien dat we in het eerste kwartaal van 2012, wanneer de game uitkomt, meer kunnen proeven van deze game, want nu heb ik maar een rare nasmaak van Asura's Wrath. Niet direct negatief, maar ook niet positief. De tijd zal het leren

Lees meer