Assassin's Creed III
  • ONTWIKKELAAR Ubisoft
  • EERSTE RELEASEDATUM 22 november 2012
  • PLATFORMEN Pc, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii U
  • GENRE Actie, Avonturen

Preview: Assassin's Creed 3

Aan mij de taak om Assassin's Creed 3 te previewen. Gelukkig een eitje voor me omdat ik grote fan van de serie. Waarom het nieuwe deel van Assassin's Creed het helemaal gaat maken? Dat lees je in deze preview.

Sneeuwballen gooien
Assassin's Creed 3 sprak me al aan sinds de eerste trailer die we zagen van de game. In die trailer zagen we Connor door de bomen van het besneeuwde bos springen. Daar vertel ik al meteen een nieuw element in de game. Het is mogelijk om door de bomen te bewegen, net zoals je dat in eerdere delen over daken deed. De natuur speelt een grote rol. Je voetsporen blijven achter als je door de sneeuw loopt en door herten te doden, heb je 's avonds wat te eten. Maar naast je eten verzorgen kun je natuurlijk ook het Britse leger aanvallen die door de bossen aan hun dagelijkse wandeling aan het maken zijn.

ontbrekende afbeelding

De Mohawk-stam
Nummer 3, waar bijna drie jaar aan gewerkt is, speelt zich af in Groot-Brittannië en koloniën daarvan. Kleine Connor groeit op in een Mohawk-stam in het bos. Hij weet dus wel van overleven en kan goed tegen een stootje. Na een tijdje wordt de stam uitgeroeid door de kolonisten en dan staat Connor er alleen voor. Hij gaat er dan voor gaan zorgen dat de burgers hun rechten weer terug krijgen. Naast Groot-Brittannië zal het zich ook afspelen in steden als New York en Boston waar de gebouwen nog niet zo groot zijn als de wolkenkrabbbers die er nu staan.

Helaas zijn de Britten niet zo dom en kijken ze ook wel eens naar boven of er iets anders dan een eekhoorn in de bomen zit. Dat gebeurde in vorige delen van Assassin's Creed niet dus het is nu oppassen geblazen. Niet meer minuten op een tak staan en de omgeving verkennen maar snel zorgen dat je door blijft gaan. Connor heeft gelukkig wel een nieuw wapen dat hij tegen de Britten kan gebruiken, een Tomahawk die hij ook kan gooien.

ontbrekende afbeelding

Aanpassingen in de engine
Ook de engine is aangepast zodat er meerdere vijanden op een kluitje kunnen staan. Ideaal om te gebruiken om een slagveld te simuleren. Hoogstwaarschijnlijk zal je in slagvelden terecht komen met duizenden soldaten. Vet!

Mijn verwachtingen van Assassin's Creed 3 zijn heel hoog. Het feit dat een team erg hard heeft gewerkt aan dit deel zegt al genoeg. De gameplay-beelden die ik heb gezien waren echt fenomenaal. De vele uitbreidingen op de gameplay ten opzichte van de vorige games zijn ook niet niks. Of mijn verwachtingen uitkomen, kunnen we zien op 31 oktober op de PlayStation 3, Xbox 360 en pc.