Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Er zijn een paar punten waar je rekening mee moet houden wanneer je een nieuw product maakt. Hiervan heb ik er even twee uitgelicht:
- Voor wie maak je het product?
- Wat wil/verwacht men met dit product?
Het is nooit makkelijk en er gaan veel kosten gepaard bij het maken van een grote gametitel. Hoe groter en populairder de franchise, des te belangrijker het is dat je deze twee punten goed op een rij hebt als studio en uitgever. Bethesda heeft duidelijk laten zien dat het heel goed weet hoe het aan te pakken met Fallout. Zo hebben ze eerst Fallout 4 aangekondigd, wat ernaar uitziet weer een uitstekende game te gaan worden. Daarna kwamen ze als verrassing met Fallout Shelter, wat een leuk zoethoudertje is in de tussentijd. Bethesda gaf vervolgens vorige week aan dat ze deze al een jaar eerder hadden kunnen uitbrengen, maar expres eerst gewacht hebben tot ze Fallout 4 konden aankondigen. Waarom? Om te voorkomen dat de Fallout-fanbase laaiend zou worden dat er niks wordt gedaan met Fallout behalve een appgame!
Als er eentje is die deze bovenstaande tactiek en uitleg totaal niet begreep, is het Nintendo wel met zijn aankondiging van een nieuwe Metroid Prime-titel. Ik ben echt een Nintendo-fan, heb alle consoles en koop al vanaf de N64 praktisch al hun nieuwe hardware zodra deze uitkomt. Echter snap ik hun aanpak vaak totaal niet, zoals hun logistiek verschrikkelijk slecht geregelde Amiibo-levering, en komen ze telkens weer weg met de ene na de andere blunder, vooral omdat Nintendo-fans alles pikken. Nu met de aankondiging van Metroid Prime: Federation Force laten ze ook weer zien dat ze er niks van begrijpen wie hun doelgroep is. Let's make a Metroid game for the younger generation! Op papier zal het wel goed hebben geleken, maar het resultaat is dat elke Metroid-fan zich zwaar beledigd en genaaid voelt. Het gaat niet om hoe de game is, dat snapt Nintendo niet, maar om de timing van de aankondiging, die zorgt ervoor dat men zo boos is. De timing van zo'n aankondiging is zo ontzettend slecht, het lijkt wel expres. Al ruim vijf jaar is er geen Metroid-titel meer verschenen, en volgens velen al ruim acht jaar geen goeie. Kijk eens naar Bethesda en Fallout, beste Nintendo, geef toe dat het een stomme zet is en houd op met die politieke zwetspraat waarmee jullie het goed proberen te lullen.
Tot mijn grote pijn blijft het daar niet bij. Zo is zowel mijn favoriete studio's Konami als SEGA zich langzaam aan het terugtrekken lijkt het uit de game-industrie, waarbij beide uitgevers zeggen dat mobile/app-gaming de toekomst is, dus daar meer tot alleen maar op gaan richten. Jullie lopen vijf jaar achter, en snappen blijkbaar niet dat de gemiddelde leeftijd van gamers rond de 31 jaar ligt, en dit geldt zeker bij Sonic- en Metal Gear-liefhebbers. Deze trouwe volgers staan absoluut niet te springen om nieuwe tabletgamereleases.
Maar dit is niet het enige wat ze niet snappen. SEGA heeft ook aangegeven dat de sales van Alien: Isolation tegenvallen, terwijl alle experts en statistieken het tegendeel bewijzen. 2,11 miljoen exemplaren zijn er verkocht, en zelfs ik met mijn beperkte kennis besef dat dit voor een eerste deel erg veel is, zeker wanneer de Alien-game daarvoor (Aliens: Colonial Marines) zo'n ontzettend fiasco was. Misschien eens een goed idee om naar je landgenoot Square Enix te kijken, die ondanks veel tegenvallende games nog altijd zijn hart op de goede plek heeft, veel indie developers steunt, en nu besluit verder te gaan met de potentieel toffe wereld van Nier, omdat ze geloven in zichzelf en zijn gaan luisteren naar hun consument. Al zei Square Enix ook dat Tomb Raider tegenviel met ruim drie miljoen verkochte exemplaren
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.