Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Jaren geleden, eigenlijk nog niet eens zo gek lang, ervoer ik games als onvergeeflijk. Daarbij herinner ik me zeker nog Driver, deel één en twee bedoel ik daarmee. Zodra je in die game maar één seconde te laat kwam, was het game over. Of zodra je in een achtervolging net een te korte bocht nam, waardoor jouw achtervolger goed tegen je aan beukte: game over. Iemand uit het oog verloren? Game over. Dit maakte de game goed lastig op momenten, maar gaf je ook het gevoel dat je echt moest werken voor het doel.
Zulke games met simpele doelen en het onvergeeflijk snelle game over, maakten voor mij gaming echt spannend. Maar ook zo simpel als Super Mario Bros. op de NES: drie keer de fout in, opnieuw beginnen. Levens op? Compleet opnieuw beginnen. Het bracht de echte gamer in je naar boven en zorgde voor spannende sessies met vrienden. Maar na al dat geprijs van oudere games moet ik met recht zeggen dat ik de huidige 'mainstream'-games minder spannend vind. Word je geraakt, dan pak je toch gewoon een medkit. En geen medkit voorhanden, geen probleem, die vind je geheid om de hoek. Games worden weliswaar uitgebreider en realistischer, maar vaak zie ik dat ze minder spannend worden. Alleen games als The Evil Within brengen nog wel wat zweet op mijn handjes, omdat ze wat onvergeeflijker zijn.
Zijn jullie het met me eens? Waren games vroeger minder toegankelijk geworden of hebben wij als gamer tegenwoordig minder skills doordat we verwend worden met de medkits die uitgedeeld worden? Ik ben benieuwd naar jullie mening, want ik vind het zelf jammer dat games niet veel uitdaging meer bieden. Althans, niet zoveel als dat ze vroeger deden. Ik wil niet per se zeggen dat vroeger alles beter was, maar toch wel wat onvergeeflijker.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.