Nieuws
Sea of Thieves bereikt mijlpaal van 40 miljoen spelers
vandaagSea of Thieves heeft de 40 miljoen spelers aangetikt, laat ontwikkelaar Rare weten via een persbericht en posts op social media.
De laatste week van het jaar is aangebroken, en dat betekent dat we - lekker traditioneel maar daarom niet minder leuk - terugblikken op wat we het afgelopen jaar allemaal hebben gespeeld. In ons geval gaat het om Top 10-lijstjes van de beste games van dit jaar. Mijn eigen lijstje is nog niet langsgekomen (dat krijg je als de eerste letter van je naam zo ver weg in het alfabet zit), maar ik wil je er bij deze alvast iets over verklappen. Er zitten maar liefst drie games (of beter gezegd 'seizoenen') van ontwikkelaar Telltale bij! Je weet wel, de makers van de The Walking Dead- en The Wolf Among Us series. Super toffe games, dat staat natuurlijk vast. Waar het wat mij betreft helemaal mooi wordt, is de manier waarop deze games worden uitgebracht,
Zoals aangegeven gaat het bij games van Telltale om 'seizoenen', die in verschillende afleveringen worden uitgebracht. Eén van de nieuwste series van deze ontwikkelaar is bijvoorbeeld Game of Thrones, waarvan het eerste seizoen in totaal zes afleveringen bevat. Zes afleveringen die je allemaal apart voor vijf euro aan kunt schaffen (of eventueel via een seizoenspas). En waar het nu allemaal om draait? Wat mij betreft is dit het model van de toekomst als het gaat om het uitgeven van games, en ik zal je uitleggen wat de belangrijkste reden hiervan is.
Het in afleveringen of delen uitbrengen van games heeft een aantal voordelen. In plaats van in één klap zestig of meer euro uit te geven aan een game, doe je dat nu in kleinere stappen van vijf euro. Ideaal dus als de eerste aflevering van een seizoen je eigenlijk niet zo goed bevalt. Waar je normaal gesproken meteen veel geld kwijt bent, heb je nu maar een klein bedrag besteed. Super, toch? Maar dit model werkt niet per se alleen maar goed voor games die gebaseerd zijn op afleveringen. Want waarom zou een game als Grand Theft Auto V niet in delen uit kunnen komen? Stel je eens voor dat je vijf euro uitgeeft om de eerste paar uur van de game kunt spelen, en vervolgens kunt beslissen of je daarna wel of niet de rest van de aanschafprijs bètaald om oneindig lang verder te kunnen spelen? Of dat je steeds een klein bedrag bètaald om nieuwe missies te kunnen spelen, totdat je uiteindelijk alle content hebt gekocht voor dezelfde prijs als de volledige game. Weer is het voordeel dat je tussentijds kunt besluiten om te stoppen met spelen, zonder dat je de volle pond hebt bètaald voor content die je niet hebt gespeeld.
Ik zeg: laat dit het model van de toekomst worden. Wat jullie? Laat vooral je eigen mening horen door een reactie op mijn stukje achter te laten.
Nieuws
Sea of Thieves heeft de 40 miljoen spelers aangetikt, laat ontwikkelaar Rare weten via een persbericht en posts op social media.
Nieuws
Er heeft een nieuwe ontslagronde plaatsgevonden in de gamewereld. Deze keer bij GTA-uitgever Take-Two Interactive.
Nieuws
Max Verstappen straalt op de cover van F1 24. Dat hebben ontwikkelaar Codemasters en uitgever EA onthuld.
Nieuws
Tijdens de Nintendo Indie World Showcase werden de nodige games getoond. Hier zijn ze allemaal op een rijtje te vinden.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Alles wat betreft onze advertenties op de site en gericht op het personaliseren daarvan.
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.