Praatpaal: Expand

Wat is het tegenwoordig toch een gedoe met die downloadable content, en dan voornamelijk bij de shooters. Het moet allemaal snel na de release komen en het liefst wordt er nog zoveel mogelijk geld mee verdiend ook. Wat was het vroeger toch heerlijk, in tijden dat het noemen van Call of Duty nog geen zucht en maagpijn opleverde bij de Battlefield-speler. Toen we multiplayershooters nog jaren na de release speelden en vooral de dag dat we ontdekten dat je nu een sprintknop had in Call of Duty: United Offensive.

Vroeger was downloaden nog illegaal. Je mocht bovendien blij zijn als je een flashgame aan de praat kreeg over je prehistorische internetverbinding. Nu wordt er met downloadbare content gesmeten alsof het warme chocolademelk is op een koude winterdag, en dan ook nog die dure met zo'n grote laag slagroom erop. Destijds was er nog sprake van expansions, uitbreidingen voor je game op disc, die je gewoon in de winkel kocht. Vaak boden die een groot aantal nieuwe multiplayerlevels (in het geval van shooters) en soms zelfs minieme aanpassingen aanbrachten in de gameplay, waardoor het aanvoelde als een gloednieuwe game (de sprintknop). Ook kocht je medio 2004 nog Call of Duty, die al in november 2003 was verschenen, iets waar je tegenwoordig voor wordt uitgelachen. En plezier dat je had.

Brink, een game die mei jongstleden verscheen, ligt nu voor een tientje bij de groenteboer om de hoek, die hem als snijplank gebruikt. Jammer. Survival of the fittest? Survival of the richest misschien?

Modern Warfare 3. Inderdaad, geen Call of Duty ervoor. Ik durf te wedden dat er een select groepje rondloopt dat heeft meegewerkt aan deze game, maar de eerste Call of Duty nooit heeft aangeraakt. Jammer. Vier mappacks van vijftien euro per stuk. Zestig euro, nieuwe game.

december 2011.
Configuratiescherm.
Geïnstalleerde programma's.
Virtua Tennis 4. Gewoon omdat het kan.
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2. Uit liefde.
Pro Evolution Soccer 2012. Voor de koude winterdagen.
Call of Duty: United Offensive.
Call of Duty.

Overige Call of Duty's: in een doos in de kast.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?