Trailer
F1 24 onthuld met een eerste trailer
vandaagF1 24 is officieel aangekondigd door EA Sports met een eerste trailer.
Afgelopen E3 werd de Wii U aangekondigd. Om nog maar te zwijgen van de naam, is dit niet bepaald het apparaat waar de meeste gamers op zaten te wachten. We willen een krachtpatser onder de TV hebben staan met 3D graphics die van het scherm spatten. In plaats daarvan meent Nintendo dat we zitten te wachten op V-tech-achtige toestanden. Een controller met een scherm? Het klinkt innovatief, maar hebben we het niet eerder zien mislukken? Denk aan de koppeling van de GBA met de GameCube, de PSP met de PlayStation 3 en de VMU in de Dreamcastcontroller. Wie gebruikte die shit? Meer dan een leuke gimmick was het niet.
Waarom luistert Nintendo niet gewoon naar wat de gamers willen? Dat ze ons willen verrassen kan ik uiteraard wel waarderen, maar als je dan wat nieuws brengt, zorg dan dat je de andere wensen ook inwilligt. Breng dan een Wii U met een controller met 3D Full-HD aanraakscherm met veranderend reliëf of iets dergelijks, maar niet dit. Geen console die zich qua kracht net kan meten met wat we al gewend zijn op de Xbox 360 en PS3. En welke gamers gaan deze console nou daadwerkelijk aanschaffen? Kijk, dat is grappig! Als ik zo met de afstandbediening zwiep lijkt het net alsof ik een tennisracket hanteer. Dat apparaatje moeten we in huis hebben. Dan kan de hele familie meespelen! Dat was een beetje het idee achter het grote succes van de Wii, maar elk huishouden heeft inmiddels dat apparaat en niet elk huishouden is van plan weer een nieuwe console in huis te halen. Het zullen als je het mij vraagt dus vooral de hardcore gamers zijn die wellicht de Wii U zullen aanschaffen, mocht dat al op grote schaal gebeuren.
Het is een beetje het probleem waar elke ontwikkelaar mee te maken heeft. Je kijkt vanuit een underdogpositie naar wat de consument wil en ontwikkelt een product dat daar precies op aansluit. Vervolgens loop je flink binnen en schieten de aandelen torenhoog de lucht in. Je raakt overtuigd van je eigen kunnen en denkt opeens dat alles wat je aanraakt in goud verandert. Dat jij wel even kan bepalen wat de consument nodig heeft. Helaas blijkt dat uiteindelijk niet het geval. De consument kon jouw product juist waarderen omdat je naar de consument luisterde en precies deed wat de consument wilde, maar nu je vanaf je ivoren troon zelf de lijnen uitzet zakken de aandelen als een plumpudding in elkaar.
Het is eenzelfde toekomst die ik ook voor Apple voorspel. Daar waar Microsoft de lakens uitdeelde en met name de zakelijke markt bediende, wist Apple goed naar de consument te luisteren en producten te ontwikkelen waar om gevraagd werd. De laatste jaren is succes echter naar het hoofd van Steve Jobs gestegen, is Apple een religie geworden en bepaalt het bedrijf wat ik wel en niet mag doen met de apparatuur. Op dit moment pikt de consument het nog, maar op een gegeven moment is het genoeg. En dat moment lijkt voor Nintendo iets sneller te komen dan menigeen op voorhand had kunnen bedenken.
Trailer
F1 24 is officieel aangekondigd door EA Sports met een eerste trailer.
Series
De Fallout-serie is zo'n succes dat de producenten vandaag al lieten weten dat er een tweede seizoen op de planning staat.
Nieuws
Middels een aantal verse screenshots stelt Telltale Games de fans gerust: The Wolf Among Us 2 is nog steeds in ontwikkeling.
Trailer
Darkest Dungeon II komt over een paar maanden naar PlayStation consoles.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Alles wat betreft onze advertenties op de site en gericht op het personaliseren daarvan.
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.