Praatpaal: Don't believe the hype

Je loopt de zaal binnen, het is donker. De deuren sluiten achter je en je neemt plaats. Het geroezemoes in de zaal verstomt, wanneer er een spreker het podium betreedt. Het blijkt een fransman te zijn met een slecht Engels accent. Hij begint één of ander vaag verhaal over de historie van zijn bedrijf. Lekker boeiend. Kom nou maar op met die vette games, denk je bij jezelf. Nog gauw check je even je iPhone op e-mail, waarna je profiel op 'stil' gaat.

"And now, the moment you have all been waiting for." Je vestigt je aandacht weer op de zaal. Een reusachtig scherm, dat het logo van het bedrijf toont, komt vanuit het plafond naar beneden dalen. Het Dolby Surround-systeem begint enorm te zoemen. Audiovisueel geweld vliegt je om de oren. Je houdt je adem in en je zit jezelf te verlekkeren aan al het moois wat er in een paar minuten op je afkomt. Wow, brainfuck. Dat wordt overuren draaien voor je PS3. Dit proces herhaalt zich nog een keer of vier, waarna het lang verwachte persevent op een einde loopt. Nog helemaal extatisch sta je buiten een taxi te zoeken.

Eenmaal terug in je hotel begeef je jezelf naar de bar. Als echte journalist heb je natuurlijk nog een exclusieve Q&A kunnen regelen met de lead dev. van een grote ontwikkelaar.

Jij - On some concept art, previously posted on Gameliner, we can see an enormous giant. What role will this creature play in the game?

LD - Well, we are not sure yet. We just wanted to scetch a world with beings that COULD live there. Maybe it's something for this game, maybe for a sequel. In the end, it could also just be lore related or an ingame piece of concept art. To be conclusive, it's not definitive yet.

Jij - Ok... Can you tell us a little bit about the combat element in the game?

LD - Well, since it's a RPG with hack 'n slash influences, you'll be able to perform lots of combo's and specials. We are likely to put in some magic elements as well, but the dev. team is still working on that one. Also, there will be some cool platforming. *LD kijkt op zijn horloge*

Jij - These days, players demand more playtime, since they think games are way too short of length. How many hours will your game take?

LD - Approximately 20 hours. But, that's cutscenes included. Without the cutscenes, I'm guessing about 6 hours. Hmm, maybe 4.

Jij - Last but not least. When will this highly anticipated game see a release?

LD - We are aiming for 2014, but we are not making any statements on that one. Just keep an eye on our Hyves-, Twitter- and Facebookpages. Also check out our website and YouTube channel for more trailers and concept art. A new teaser trailer will probably be available in a year or so.

Na het interview loop je naar je hotelkamer. Je gaat zitten op de rand van je bed en overdenkt het gesprek dat je zojuist hebt gehad. WOW, BRAINFUCK!

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?