Nieuws
The Triple-i Initiative is dé indiegame showcase
vandaagEen nieuwe showcase staat op het programma gevuld met indiegames. Check hier wanneer je The Triple-i Initiative kan bekijken!
Vorig jaar kon je de beste editie van Assassin's Creed Unity enkel kopen bij de Ubisoft Store. Dit geintje halen ze al uit sinds deel 4, wat op zich best begrijpelijk is, want dan zijn nog meer centjes voor Ubisoft zelf tenslotte. Bij Assassin's Creed Unity was het vooral veel geld voor een beetje extra, en de game vond ik bovendien ook nog eens aardig tegenvallen. Dit jaar hebben ze het met Assassin's Creed Syndicate beduidend beter gedaan. Je kreeg bij deze ultieme editie de season pass erbij, in plaats van enkel een klein exclusief missietje, wapen en pakje. Daarnaast kon je ook nog eens 20% korting krijgen als je iets van honderd Uplay-points inruilde. Uplay points verdien je gratis bij Ubisoft-games als soort van achievements/trophies. Niet alleen de game is beter dan Unity, maar ook de manier waarop deze wordt verkocht.
Dit jaar is een jaar waarin ik echt het idee krijg dat het de goede kant op gaat qua afhandelen van extra content, uitbreidingen en DLC. Afgezien van bovenstaand voorbeeld heb je natuurlijk de supersociale release van The Witcher 3: Wild Hunt, waarbij de makers de benadering omdraaien. Jij bent hen niet verschuldigd, maar zij jou als trouwe koper. Zo kan het dus ook, en als je kijkt naar de verkoopcijfers van The Witcher 3, is dit een correct uitgangspunt geweest. Ik hoop dat veel gamepublishers hier een voorbeeld aan nemen, al zie ik voorlopig de Japanse publishers dit nog niet doorhebben. Voor de laatste Dead or Alive zie ik nog hele ladingen pakjes voor 2 euro per stuk voorbijkomen, waarbij ik mij oprecht afvraag welke geldsmijtende mongolen dit in hemelsnaam aanschaffen.
Square Enix is echter wel steeds meer positief zich aan het bijstellen, waarbij zij echt meer en meer vragen aan de gamers wat ze willen. Welke indiegames vinden jullie dat wij moeten kickstarten? Wat zouden jullie graag willen zien in de collector's edition van Kingdom Hearts? Goeie vragen, en goed bezig, vind ik. Zou het dan echt zo gaan zijn dat we over een paar jaar al die overpriced DLC en lullige special edition-meuk allemaal niet meer hebben? Dat alle publishers en ontwikkelaars vooral werken aan het leveren van een goede dienst waar wij graag geld voor neertellen, in plaats van je genaaid te laten voelen dat je blijkbaar maar een halve game hebt gekocht? Lijkt me erg sterk, maar het gaat in ieder geval de goeie kant op, lijkt het.
Nieuws
Een nieuwe showcase staat op het programma gevuld met indiegames. Check hier wanneer je The Triple-i Initiative kan bekijken!
Trailer
Uit het niets maakt Predator: Hunting Grounds een comeback. De multiplayergame maakt een aanstalten om te verschijnen op de PS5 en Xbox Series X|S.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.