Nieuws
The Triple-i Initiative is dé indiegame showcase
vandaagEen nieuwe showcase staat op het programma gevuld met indiegames. Check hier wanneer je The Triple-i Initiative kan bekijken!
Skylanders wist ik met moeite van begin af aan af te blijven. Het was een geniaal concept: beeldjes verkopen die in-game zorgen voor extra content. Ik voelde echter al helemaal aankomen dat waarschijnlijk in no-time een lawine van die beeldjes zouden gaan uitkomen, waarbij iemand zoals ik die graag van iets alles wilt verzamelen als een verward huilend hoopje ellende onder een brug zou eindigen met drie kuub van die stomme plastic dingen. Toen Disney zijn eigen rip-off hierin verzon onder de voor mij al gelijk onheilspellende naam Infinity, gingen gelijk dezelfde alarmbellen der zelfpreservatie af.
Mijn bezoek aan de lokale Media Markt heeft mij doen inzien dat ik gelijk heb gehad. Er stonden twee á drie grote budgetdumpbakken helemaal vol met Disney Infinity-beeldjes, en een gigantisch schap met de nieuwe Infinity-characters mochten nog wel trots gepronkt worden. Het is duur, je kunt er niet veel mee, maar het is naar mijn mening vooral te veel. Veel te veel. Maar waarnaar was ik trouwens op zoek? amiibo. Vastberaden er niet aan te beginnen, was ik toch zeer blij dat ik voor mijn verjaardag (begin januari) twee amiibo'tjes kreeg, Samus Aran en Fox McCloud. Na een beetje verder te hebben gekeken, kwam ik erachter dat het wel mee viel met het aantal amiibo. Hm Misschien toch wel leuk om deze allemaal te verzamelen? Ze zien er heel mooi uit, zijn voor meerdere games te gebruiken op de Wii U, die ik praktisch toch allemaal koop, dus waarom niet?
Maar toen zag ik iets: het sokkeltje waarop de amiibo pronkt, is het Super Smash Bros.-logo. Het angstzweet brak mij uit. Ze gaan toch niet voor elke grote titel unieke amiibo uitbrengen, en dan ook meerdere keren hetzelfde character? En ja hoor, nu zijn er een aantal Mario Party 10-amiibo aangekondigd, wat allemaal characters zijn waarvan er al een amiibo is, en er komt ook een zeldzame dure (even met goldspray bewerkte lelijke) gouden Mario. Gaat mijn oude amiibo-Mario nog wel werken met Mario Party 10, of moet ik straks de speciale Mario Party 10-Mario-amiibo kopen daarvoor? De amiibo zijn nog geen half jaar op de markt, maar het overzicht is nu al met rap tempo kwijt aan het raken. Dat maakt mij bang. De adem van succes is ook altijd kort bij dit soort rush-marketing, iets wat Activision en EA ook nog altijd niet snappen. Het lijkt soms wel of men een wedstrijdje houdt wie het snelst Fois Gras kan maken van hun trouwe consumentjes. En dan wanneer iedereen afhaakt, meteen ermee stoppen en dumpen die handel. Marketing inbegrepen met een ticket to hell.
Daarom bij deze een pleidooi aan Nintendo: verpest dit mooie product nu niet door kwantiteit, irritante zeldzame dure edities en onduidelijkheid. Doe het rustig aan met nieuwe releases, zorg dat ze goed verkrijgbaar zijn (zorgt voor minder absurd hoge bedragen) en wees duidelijk. Alsjeblieft, doe de gamewereld een plezier en laat ons niet weer de dupe worden van een potentieel leuk en succesvol product wat de grond in wordt gewerkt door zielloze geldwolven met hun marketingtrucjes. Bespaar mij het gebroken Nintendohart dat ik zal krijgen als ik in de Media Markt tegen gigantische dumpbakken aanloop met daarin verschillende oude Mario-, Princess Peach- en enkele andere treurige vergeten Nintendo-characters, terwijl torenhoog de volgende nieuwe reeks alweer staan opgestapeld, klaar om de verslaafde verzamelaars weer van hun laatste centen te beroven.
Onze consumptiemaatschappij mag gerust wel een sprongetje terug doen, en dat is nergens minder waar dan met dit soort producten die eigenlijk heel prachtig zijn, maar keer op keer kapot worden gemaakt door doodmelkbusinessmodellen. En dat verdienen de Nintendo-characters niet, noch de trouwe amiibo-verzamelaars.
Nieuws
Een nieuwe showcase staat op het programma gevuld met indiegames. Check hier wanneer je The Triple-i Initiative kan bekijken!
Trailer
Uit het niets maakt Predator: Hunting Grounds een comeback. De multiplayergame maakt een aanstalten om te verschijnen op de PS5 en Xbox Series X|S.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.