Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
vandaagCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Afgelopen week zag ik dat Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time Re-Shelled op Xbox Live Arcade tijdelijk tegen een gereduceerd tarief verkrijgbaar was. Mijn interesse was natuurlijk meteen gewekt. Vroeger als kleine jongen speelde ik de oorspronkelijke game samen met een buurjongen van begin tot eind door. Onvergetelijke tijden waren dat. Ik hengelde meteen de demo binnen om eens te kijken wat men met mijn oude jeugdliefde had gedaan. De grafische oppoetsbeurt was wat mij betreft niet nodig geweest. Vanuit nostalgisch oogpunt zie ik de game het liefst zo ongewijzigd mogelijk. Qua gameplay was de game ook enigszins aangepast, waardoor het geheel wat soepeler speelde. Maar toch, toch bleef er iets knagen. Het zal de tand des tijds wel zijn geweest, die in de jaren sinds de release van het origineel het hele concept achter de game heeft weg geknaagd.
Net als TMNT: Turtles in Time Re-Shelled zijn er legio voorbeelden van games die vroeger zo geweldig speelden, maar mij nu nauwelijks kunnen boeien of soms zelfs irriteren. En hoewel het grafisch allemaal vreselijk achterhaald is, is het vooral het gameplay gedeelte dat naar de huidige standaard tekort schiet. Hoe heb ik al die oude bagger ooit fatsoenlijk kunnen spelen?, vraag ik mij weleens af. Hoe kan het zijn dat ik een game vroeger helemaal te gek vond en er nu geen kloot meer aan vind? Ik denk dat we gewoon te verwend zijn. We willen games die grafisch overtuigend, episch en meeslepend zijn. Voor minder doen we het niet. Een ontwikkelaar die zijn hele ziel en zaligheid in een project stopt dat helaas wat minder uitpakt dan bedoeld, heeft geen bestaansrecht. Het is een triest gegeven.
Wellicht moeten we games weer benaderen als games. Genieten van de interactie met de beelden op het scherm, ook al zijn deze niet overtuigend. Dan maar wat minder beleving, maar gewoon iets nemen zoals het komt. Ik heb geprobeerd mijzelf voor te nemen het weer eens op deze manier te benaderen. Niet meer afgaan op reviews, maar net als vroeger weer een winkel binnenwandelen, checken welke game een stoer doosje heeft, plaatjes op de achterkant bekijken en er thuis achterkomen dat ik voor zo'n zestig euro stront heb gekocht. Ergens kan ik er de charme wel van inzien. Maar of het mij ook echt zestig euro waard is? Nee, als ik heel eerlijk ben speel ik dan liever toch op safe en moet ik concluderen dat mijn onvoorwaardelijke liefde voor games ook niet de tand des tijds ongeschonden heeft doorstaan.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.