Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Hoewel ik games in elk genre speel, zijn er voor mij twee soorten games die altijd plaats mogen nemen in mijn disc-lade: RPG's en racegames. In die laatste categorie is het vanaf vorig jaar flink raak. Racegame na racegame wordt in de schappen gegooid en ik speel ze praktisch allemaal. Van simulatie tot arcade en van rally tot motoren, ik ben overal voor te porren. Toch is er één racegame die nog altijd aan mijn aandacht is ontsnapt: The Crew. Hoewel ik de game hier gewoon heb liggen en er ooit een enkel uurtje in heb gestopt, is het daar vooralsnog bij gebleven. Daar komt binnenkort wellicht verandering in, want met de uitbreiding The Crew: Wild Run lijkt de game nog interessanter te worden voor een racegameliefhebber als ondergetekende.
Series als Forza Motorsport en GRID speelde ik altijd al grijs, maar sinds de laatste jaren hebben series als F1, MotoGP, WRC en Forza Horizon zich daar ook bij aangesloten. Voeg daar games als Driveclub en Project CARS aan toe en de vrije tijd van een racer is verleden tijd. Zou dat de reden zijn dat The Crew er tussendoor is geglipt? Te weinig vrije tijd?
Naast racegames ben ik dol op games uit ieder genre waar een open wereld aan je voeten ligt. The Witcher 3: Wild Hunt en Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zijn daar wellicht de beste recente voorbeelden van. Ook in The Crew liggen vele kilometers asfalt klaar om verkend te worden, maar de drang om deze ook daadwerkelijk te gaan berijden, is nog altijd niet boven komen drijven.
Ook ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van games waarin je veel naar je eigen hand kunt zetten. Loot, uitgebreide skill trees en meer van dat soort ongein, daar vermaak ik me doorgaans wel mee. Ook in The Crew zijn er volop aanpasmogelijkheden, daar er een grote hoeveelheid bolides beschikbaar is, die ook nog eens allemaal naar smaak kunnen worden aangepast. Het feit dat zelfs dat me niet over de streep heeft weten te trekken, geeft wel aan dat er hier sprake is van een intrigerend mysterie.
Toch is The Crew niet het eerste geval van een game die precies op mijn wensen aansluit, maar die nooit de aandacht heeft gekregen die de game theoretisch zou verdienen. The Last of Us was ook zo'n game. Dat principe lag ook precies in mijn straatje, maar tot op de dag van vandaag heb ik die ervaring compleet moeten missen. Je zou bijna gaan denken dat onverklaarbare krachten ervoor proberen te zorgen dat bepaalde games niet in je disc-lade belanden.
Voor The Crew is er echter nog hoop. Op 17 november aanstaande verschijnt namelijk The Crew: Wild Run. Een uitbreidingspakket dat het basisprincipe van de game nog interessanter maakt voor nieuwe en bestaande spelers. Althans, op papier. Zo worden er motoren aan de game toegevoegd, kun je kiezen uit een aantal nieuwe tuningspecs en kun je losgaan in nieuwe weersomstandigheden. De belangrijkste vernieuwing lijkt echt de grafische update te zijn. Na mijn zeer korte speelsessie van een flinke tijd terug, is dat namelijk vooral blijven hangen: de game oogde niet geweldig. Zou dat dan de reden zijn dat ik de game vervolgens nooit meer heb aangeraakt? Als dat zo is, dan moet dat volgende maand helemaal goedkomen met Wild Run. Wie weet!
Hebben jullie ook van die specifieke games die aan je aandacht zijn ontglipt? Die eigenlijk perfect bij je passen, maar waaraan je je nooit hebt gewaagd? Laat het vooral even weten, ik ben benieuwd!
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.