Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Regelmatig kom je ze tegen: discussies over een te korte singleplayer van een bepaalde game. Nou zit er ik er zelf ook niet op te wachten om vijftig euro te lappen voor een ervaring die niet langer dan drie uur duurt, maar in het geklaag over games die binnen acht uur uit te spelen zijn kan ik mij niet zo vinden. Ik kan volledig opgaan in het verhaal van een game, maar op een gegeven moment wil ik toch ook wel weten hoe het verhaal afloopt. En dat moment komt vaak al na een speelsessie van een uur of vijf.
Het zal mede de reden zijn dat ik geen boekenliefhebber ben. Ik kan gewoon niet het geduld opbrengen om een letterbrij van tientallen bladzijden door te spitten alvorens ik weet hoe het verhaal afloopt. Ik ben ook meer het type dat liever een lauwe frikandel uit de muur trekt dan het type dat een hete, 'verse' frikandel bij de kassa bestelt. En hoewel ik een voorliefde heb voor films die bol staan van de special effects en fantasie, presteerde ik het om zowel tijdens LOTR: The Two Towers en Return of the King in de bioscoop in slaap te vallen. Iets wat me thuis ook regelmatig overkomt tijdens het kijken van films die langer dan twee uur duren. Het komt dan ook meer dan eens voor dat ik halverwege een film de afstandsbediening ter hand neem en een film op dubbele snelheid afkijk.
Hetzelfde doe ik dus ook tijdens het spelen van een game. Neem bijvoorbeeld Skyrim. Heel tof dat je tig sidequests kunt doen. Maar na twee á drie sidequests had ik het wel gezien en hield ik me alleen nog bezig met het ontdekken van de gigantische speelwereld. Het werd een plichtmatig rondtrekken om elke hoek van de kaart aan te doen en te ontdekken welke creatieve, verrassende omgevingen Bethesda voor de speler in petto had. Vervolgens racete ik zo snel mogelijk de singleplayer door om een eind aan het verhaal te breien. Het voelde meer als een verplicht nummertje dan dat ik er plezier aan beleefde.
Het is een tweestrijd waar ik constant mee moet dealen. Enerzijds ben ik gek op omgevingen die zo groot en uitgebreid mogelijk zijn. Anderzijds heb ik een spanningsboog die bij lange na niet groot genoeg is om mijn aandacht bij zo'n omvangrijke game te houden. Hoe dan ook hoeft de singleplayer van een bepaalde game wat mij betreft echt niet langer dan acht uur, maximaal tien uur te duren. En of dat dan de aanschafprijs van een game rechtvaardigt? Dat is wellicht interessant voer voor een andere column of een discussie hieronder.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.