Indieaan: Lumini


De Indieaan is een verhalenverteller, deelt graag zijn mening en wil iedereen bekend maken met de beste, leukste en mooiste indiegames. Hij gaat regelmatig op pad om de nieuwste indiegames aan de tand te voelen en te checken of deze tot de zojuist genoemde categorie behoren. Bovendien zal de Indieaan niet schromen zijn ongezouten mening hierover te geven. De Indieaan spreekt deze keer over Lumini.

Lumini, een vredig woord om uit te spreken en een vredige game om te spelen. Al tijden spelen wij games die gewelddadig zijn, agressief en totaal niet een kalm gevoel geven. Zou het niet eens lekker zijn een game te hebben die je de rust biedt, met af en toe een spannend momentje? Natuurlijk kan je dan ook kinderspelletjes spelen of een legpuzzel, maar daar is de uitdaging niet in te vinden. Ik wil dan weleens een game spelen die mij even kan laten ontspannen door intuïtieve gameplay en rustige muziek. En dit heb ik echt gevonden in Lumini.

ontbrekende afbeelding

Wat is de bedoeling in de game? Het begint allemaal met een lichtbundeltje die afdwaalt in de diepe oceaan. Dit lichtbundeltje vindt zijn weg naar de bodem en krijgt daar een wonderlijke ontmoeting met een grote lichtgevende steen. Hij voegt zich samen met deze steen en er vormt zich een visachtige wezen waarmee jij uiteindelijk gaat gamen. De opzet is simpel en daarmee ook sterk. Het is jouw taak met dit wezentje nog meer lichtbundels te verzamelen om deze weer samen te voegen met de volgende lichtgevende steen. Als je erin slaagt om deze lichtbundels te herenigen met de steen, zal je beloond worden met een aantal wezens die zich bij jou zullen voegen. Daarmee krijg je een kleine school en die zal je ook nodig hebben om sommige kleine puzzels op te lossen.

Simpelweg rondzwemmen in de diepe oceaan klinkt te makkelijk om daar een goede game van te maken, dit is dan ook niet het enige onderdeel. Je wordt uitgedaagd om grote stenen te verplaatsen om verder te kunnen, maar als één klein wezentje gaat je dit niet lukken natuurlijk. Je moet daarom echt een school bij elkaar rapen om genoeg kracht te genereren om die steen omver te beuken. En daarmee komt een klein denkelement om de hoek kijken. Het is niet veel, maar wel genoeg om je even scherp te houden en na te denken over jouw stappen. Je zal ook regelmatig grote 'vissen' tegenkomen die wel een hapje lusten uit jouw school. Als dit fout gaat, verlies je een aantal schoolgenoten en zal je een stuk moeilijker verder kunnen komen. Als jouw school groot genoeg is kan je deze splitsen in twee delen. Daarmee kan je andere puzzels oplossen en grotere vijanden verslaan. Zwemmen, verzamelen, ontwijken en van je afslaan, daar draait het om in Lumini.

ontbrekende afbeelding

De game staat nu nog in pre-alpha-fase, dus op het moment is er niet veel meer over te vertellen dan net gedaan is. Maar aan de demo's en gesprekken met de ontwikkelaar is te merken dat deze game veel potentie heeft om iets groots te worden. De game heeft daarom ook al een 'Greenlight' gekregen op Steam en zal dus over enige tijd op Steam beschikbaar zijn. Wanneer dit precies zal zijn, is op dit moment nog niet duidelijk, maar ik houd jullie op de hoogte.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?