Event: Prison Break: The Conspiracy

Het is zomaar een dinsdag in februari. De plaats van handelen is hartje Amsterdam. Het is koud, af en toe regent het een beetje en iedereen probeert zo snel mogelijk te lopen om toch maar een beetje warm te blijven. Het is kortom een perfecte dag om een game met een grimmige sfeer te gaan bekijken.

Succesvol
We, Ricardo en ik, waren op die bewuste dag uitgenodigd door Koch Media om eens een kijkje te nemen bij een game die gebaseerd is op de zeer succesvolle, Amerikaanse tv-serie: Prison Break. Volgens de directeur van Koch Media, Hans Lange, is de serie vooral succesvol geweest in Nederland. Ongeveer drie miljoen mensen hebben de moeite genomen om seizoen één in volle glorie te aanschouwen op de televisie en dat mag toch inderdaad een succes genoemd worden.

Interactieve Prison Break
Na het zien van een stukje uit het eerste seizoen van de serie en een lang verhaal van Lange over Koch Media zelf (het bedrijf moet toch ook in de schijnwerpers worden gezet) was het de beurt aan de associate producer van Koch Media, Thorsten Flügel. De beste man was helemaal overgevlogen uit Duitsland om speciaal voor een select groepje de game te presenteren waar ze al die jaren aan hebben gewerkt, en dat deed Flügel dan ook met volle overgave en passie. Zowat alle ins & outs van de game en gelijkenissen met de tv-serie wist hij aan ons over te geven. We kwamen er hierdoor achter dat je in deze game niet speelt met de hoofdpersoon uit de serie (de alom bekende Michael Scofield) maar met de undercover agent Tom Paxton, die de opdracht heeft gekregen om uit te zoeken van Scofield heeft bewogen om een enkele reis naar de gevangenis te boeken. Het beloofd een flink avontuur te worden voor Paxton om dat allemaal uit te zoeken, maar meer daarover lees je binnenkort in een 'Gespeeld'.

Ervaring
Na de interessante presentatie was het de beurt aan ons, als pers, om de game zelf eens onder handen te nemen. Waar we hoopten dat het vol stond met pods, zodat we rustig de game konden spelen, waren er maar drie plekken geregeld waar de game tentoongesteld stond. Voor elke versie (pc, PS3 en Xbox 360) één. Nou ja, dan maar één voor één de game spelen terwijl de rest achter de rug van de speler meekijkt. Na ongeveer twee uur met de game bezig te zijn geweest was het tijd om Amsterdam te verlaten. De dag werd heel toepasselijk afgesloten toen er, wachtend op de tram, een man door de plaatselijke politie in de boeien werd geslagen. Hopelijk is er nog wat ervaring die ik die dag heb opgedaan op de één of andere manier overgevlogen naar de beste man, zodat hij in ieder geval alvast weet hoe hij het beste om kan gaan met de situatie als hij eenmaal tussen vier muren zit.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?