Call of Duty: Modern Warfare 3
  • ONTWIKKELAAR Infinity Ward
  • RELEASEDATUM 8 november 2011
  • PLATFORMEN Pc, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii
  • GENRE Shooter
  • GAMELINER SCORE

Drie van die: Vetste multiplayer levels uit de Modern Warfare-serie

Ja jongens, de aankondiging van Call of Duty: Modern Warfare heeft toch weer dat oude vlammetje doen aanwakkeren. Zoals ik al vaker heb geschreven, heb ik een zwak voor de serie en vind ik dit een betere serie dan Battlefield. Ik heb overigens lang niet alle delen gespeeld binnen de reeks, maar ik heb verspreid over het gros van de delen talloze potjes online gespeeld. Honderden uren heb ik besteed en die ben ik voor de rest van mijn leven kwijt (of rijk, hoe je het ook bekijkt). Omdat de serie terugkeert naar de Modern Warfare reeks, ben ik gaan nadenken over de vetste multiplayer levels van de drie voorgangers. En ik kan je zeggen, dat ik dit nog geen makkelijke opgave vond. Toch is het me gelukt om een top 3 te bepalen. Daarom deze drie van die vetste multiplayer levels van de Modern Warfare-serie.

Modern Warfare

Afghan van Modern Warfare 2

Dit is een lastig level om onder de knie te krijgen vanwege de hoogteverschillen en verschillende types van ruimtes. Er zijn ruim opgezette open stukken (met hoogteverschil!), close quarter combat in de ruïne en grot, en middellange afstanden op het plateau en de wietplantage. Dit zorgde ervoor dat je goed moest nadenken over je complete loadout, omdat je diverse speelstijlen kon toepassen. Plus, over de killstreaks moest je goed nadenken, voordat je ze ging kiezen. De Harrier was hier minder effectief, samen met de Choppergunner. De sentry kon hier echter voor nare verrassingen zorgen samen met de Pave Low bijvoorbeeld. Ik vond het prima om met een ACR te gaan lopen en gebruik te maken van de precisie voor middellange tot lange afstanden. Of, gewoon close combat met shotgun of UMP. Irritatie gegarandeerd bij snipers die je dan niet konden pakken. Als je al van het lopen hield als een One Man Army, dan was de toepasselijke perk OMA ook een goede. Helaas nooit een remake gekregen.

Wasteland uit Modern Warfare 2

Snipers. Alleen maar snipers zorgde voor vette potten. Vooral tijdens Domination kon het een bizar festijn worden van killstreaks van spelers die je nooit tegenkwam. Zodoende vroeg ik mij meermalen af door wie ik in hemelsnaam werd afgeschoten, want ik kwam hem of haar echt nooit tegen. De campers. Dus deed ik maar vrolijk mee. Why beat them if you can join them? Aan de andere kant als jij juist het tegenovergestelde koos, oftewel run-and-gun, kon je ze heerlijk gek maken door in rondjes achter hun spawn-punten aan te rennen. Gillende pubers over Xbox Live gegarandeerd. En op dit level waren de killstreaks echt onverbiddelijk. De Harrier begon met twee fly-overs en een bommentapijt, om tot slot met een zwevende Harrier gehakt te laten maken van iedereen. De Pave Low was ideaal, want die kon je heerlijk zijn gang laten gaan in dit gigantisch open level zonder al te veel schuilplaatsen. En anders wist je wel waar ze zaten (in het midden opgesloten dus) en werd het een groot fragfestijn met granaten of rocket launchers. Overigens minder leuk als het jou overkwam en er zijn maar weinig levels zo fijn als deze geweest voor snipers.

Terminal uit Modern Warfare 2 en 3

Dit level kon uitmonden in een flashbangfestijn met iedereen aan de shotguns of SMG’s. Killstreaks waren niet erg effectief hier dus moest je het veelal op eigen kracht doen. De compacte ruimtes evenals de korte afstanden, maakten dit level niet erg geschikt voor snipers. Je had enkele prima camp-plekken, maar eenmaal betrapt was het gauw gedaan met de stiekeme pret. Het had mooie uitkijkpunten, een mooie trechter in vorm van het vliegtuig en een centraal strijdknelpunt in de vorm van de kiosk. Je werd hier vaak zat genaaid (ook bij de terminal overigens). Je kon prima campen en dikke scores behalen of je scoorde niets en kon doelloos rondlopen. Het tempo van dit level kon namelijk moordend hoog liggen. Dat dit level favoriet was bij de fans, bleek wel uit beide remakes voor Modern Warfare 3 en Infinite Warfare.

Uiteraard heb ik mij ook echt vermaakt met veel andere levels zoals Estate, Skidrow, Shipment, Vacant en Overgrown. Ach, zowat wel alle maps. Daarom ben ik erg benieuwd naar de nieuwe Modern Warfare en hoe Infinity Ward vorm gaat geven aan de multiplayer. Later dit jaar weten we meer, maar tot die tijd slinger ik eens weer de oude delen aan.

Over auteur Timo de Hoop

Timo de  HoopEen Nintendo-kid in hart en nieren. De Nintendo 64 kent Timo door en door, maar tegenwoordig ligt zijn focus voornamelijk op de Xbox, gezien die PlayStation 4 maar uit blijft (“ooit”, zegt ‘ie dan…). Misschien stapt Timo over wanneer zijn geliefde Lara Croft exclusief naar Sony’s console komt, want daar heeft onze casanova wel een beetje een digitale crush op.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?