Tales of Arise

  • Ontwikkelaar Bandai Namco Studios
  • Eerste releasedatum 9 september 2021
  • Platformen Pc, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series
  • Genre Actie, JRPG
  • Gameliner score

Drie van die: Redenen om Tales of Arise te gaan spelen

De release van Tales of Arise komt steeds dichterbij. Dit zeventiende deel in de serie viert de vijfentwintigste verjaardag van de Tales-franchise, dus dat belooft veel goeds. Na mijn preview van Tales of Arise heb ik nog een preview build van de game mogen spelen. Deze was meer gericht op het verhaal en de personages. Mocht mijn eerste preview je nog niet hebben weten te overtuigen, dan vind je hier onder Drie Van Die redenen om Tales of Arise te gaan spelen.

Goed verhaal, niet zo kort

Tales of Arise is een actie-JRPG. De mensen die mij een beetje kennen, weten dat JRPG's mijn meest favoriete games zijn. Dit komt voornamelijk vanwege de meeslepende verhalen en diepgaande personages. In Tales of Arise lijkt dat niet anders te zijn. In een wereld die verdeeld is tussen enerzijds magie en anderzijds technologische vooruitgangen, komen twee mensen uit beide groepen elkaar per toeval tegen. Daar waar ze elkaar normaliter horen te haten, werken ze samen om de wereld waar ze beiden in leven te kunnen redden. Dit doen ze door tegenslagen te overkomen, samen met hun unieke vriendengroep. Dit verhaal belooft een uitgebreid avontuur te worden met veel spanning, tragedie en plottwists. Misschien is er zelfs ruimte voor een onwaarschijnlijke romance tussen de beide hoofdpersonen. Ik kan in ieder geval niet wachten om me in het verhaal te storten.

Drie van Die redenen om Tales of Arise te spelen

Eye-candy voor je innerlijke weeb

Een goed verhaal en goede personages maken nog niet per definitie een goede game. Het oog wil namelijk ook wat. Nu zijn de Tales-games altijd in manga-stijl getekend en dat is bij Tales of Arise niet anders. Wel is er voor dit deel gekozen om de game in Unreal Engine 4 te bouwen, in plaats van een eigen in-house engine en is er een nieuwe graphics shader in het leven geroepen. Deze zogeheten Atmospheric Shader zorgt ervoor dat de fantasierijke omgevingen met nog meer detail weergeven kunnen worden, waardoor je je echt waant in een fantastische wereld. Daarnaast zijn ook de personages en monsters tof vormgegeven, waarbij de speelbare personages zelfs verschillende outfits kunnen dragen. Als kers op de taart zijn de cutscenes ook nog eens volledig geanimeerd en voorzien van voice-over, waarbij de belangrijkste cutscenes in anime-stijl zijn getekend door de bekende Japanse animatiestudio Ufotable. Zelfs al ben je geen weeb zoals ik, kun je niet ontkennen dat de game er prachtig uitziet.

Drie van Die redenen om Tales of Arise te spelen1

Vertrouwde combat-mechanics

Als een goed verhaal, interessante personages, en prachtige anime-stijl graphics je nog niet kunnen overtuigen om de game straks op te pakken, dan is de gameplay zeker nog een goede reden. Tales of Arise kent namelijk een combat-systeem dat lijkt op die in de eerdere delen. Fans van de franchise zullen dan ook bekend zijn met het Linear Motion Battle System en het Free Running tijdens gevechten. In Tales of Arise ligt de focus echter meer op ontwijken en counteren dan in de eerdere delen en is de Boost Strike feature toegevoegd. Dit stelt je in staat om speciale combo's te maken met verschillende personages. Experimenteren met je party-setup en de verschillende commando's die je aan je inactieve partymembers meegeeft, is dus een groot deel van de uitdaging. Dit maakt het leuk voor zowel min-maxers, als spelers die meer casual door de game heen willen spelen.

Drie van Die redenen om Tales of Arise te spelen2

Nou, als dit niet genoeg redenen zijn om Tales of Arise op te pakken, dan weet ik het ook niet meer. Het ziet ernaar uit dat de vijfentwintigste verjaardag van de franchise goed gevierd wordt met een game die niet alleen alle voorgaande delen lijkt te gaan overstijgen, maar die daarnaast ook geschikt is voor nieuwe spelers van de serie. Ben je dus een echte Tales-veteraan die op zoek is naar een nieuwe uitdaging, ben je een JRPG-fanaat die graag in een nieuwe fantasiewereld wil duiken, of ben je totaal niet bekend met de serie, maar wil je wel zien en ervaren hoe een next-gen actie-JRPG eruitziet en speelt? Pak Tales of Arise dan op vanaf 9 september!

Over auteur Claudia Tjia

Claudia Tjia Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Reacties

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid .

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?