Trailer
Verander je ruimteschip met de No Man's Sky Orbital Update
vandaagMet de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Iedereen weet inmiddels dat de entertainmentindustrie te kampen heeft met verliezen. Dit is vooral te danken aan piraterij en tweedehands verkoop. Ook de gameverkoop heeft hier last van. Zo heeft Capcom bijvoorbeeld besloten om hun nieuwste Ace Attorney in kleine oplage uit te brengen in Nederland. Simpelweg omdat het niet meer winstgevend is om games uit te brengen voor de Nintendo DS. De R4-kaarten vliegen je om de oren. Kijk maar eens goed wanneer je iemand in de trein op zijn DS ziet spelen.
Is hier geen oplossing voor? Kunnen uitgevers en ontwikkelaars hun winst niet gedeeltelijk terugkrijgen door iets? Activision denkt aan een online bètaalmodel voor hun games. Electronic Arts wil tweedehands kopers eenmalig laten bètalen om hun game online te spelen. Ik vind de schuld schuiven naar de consument te ver gaan.
Daarom denk ik aan ingame advertising. Hier is al een beetje mee geëxperimenteerd, maar het is nooit echt van de grond gekomen. Als dit bètaalmodel nou eens bij iedere game werd gehanteerd. Niet als een rechttoe rechtaan reclame, maar als subtiele billboards door de game heen geplakt. Zo is het niet storend, maar brengt het wel geld in het laatje voor de uitgevers en ontwikkelaars.
Reclame moet actueel zijn, dus ook ingame advertising. Op de billboards door de game verspreid komen steeds andere reclames. Waar haalt een game die informatie vandaan? Van het internet. Ubisoft heeft vanaf Assassin's Creed 2 de eis gesteld dat ook singleplayergames constant in verbinding moeten staan met het internet. Dit is om piraterij te voorkomen. Je kan met een constante verbinding veel meer. Waaronder nieuwe reclames ophalen.
Wat heeft dat voor invloed voor jou, de consument? Nou, eigenlijk niets. De prijzen zullen waarschijnlijk op een zelfde punt blijven, in plaats van steeds omhoog te schieten. Vroeger waren games 120 gulden. Nu zijn de games soms wel 80 euro, omgerekend ongeveer 160 gulden. Dat is 40 gulden meer. Het moet anders kunnen. Ik ben van mening dat ingame advertising daarbij kan helpen. Zo denk ik ook dat het de bioscopen veel kan helpen. Het laatste bioscoopkaartje dat ik kocht kostte 9 euro en dat was geeneens een 3D-film. Ik zit te denken aan een soort Spotify-dienst. Ga gratis naar de bioscoop, maar ontvang wel veel reclame, ook tussen de films door. Of bètaal voor de bioscoop en ontvang totaal geen reclame. Natuurlijk werkt dit systeem niet voor games, maar voor films zie ik een uitkomst. Spotify heeft al bewezen dat het voor muziek mogelijk is. Nu nog films en games.
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Nieuws
Embracer Group bevestigde onlangs dat ze Gearbox Interactive verkopen aan Take-Two Interactive voor een behoorlijk bedrag.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.