De Rondvraag: Wat is de leukste Easter Egg?

Vroeger kregen de programmeurs van Atari geen credit voor hun werk. Hun naam werd niet genoemd, omdat de grote bazen bang waren om hun programmeurs kwijt te raken aan de concurrentie. Om toch enige credit voor zijn werk te krijgen verstopte programmeur Robinett de zin “Created by Warren Robinett” in de game Adventure. Als je de juiste handeling verrichtte, kon je de verborgen boodschap te zien krijgen. Nadat Robinett Atari verliet heeft Steve Wright, Director of Software Development, na enige (monetaire) overweging besloten om het bericht in de game te laten zitten en deze Easter Eggs te noemen. Tegenwoordig verwachten we Easter Eggs in games en zijn het vaak verwijzingen naar andere populaire media. Zo heeft iedereen zijn favoriete Easter Eggs en omdat het bijna Pasen is, deelt onze redactie hun favoriete Easter Eggs.

Anita waardeert een mix van The Witcher en Assassin’s Creed

Hoewel ik toch al een aantal jaren games speel, gaan de meeste Easter Eggs mij compleet voorbij. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ik ze niet zie, ze niet begrijp of dat ze simpelweg niet in de games zitten die ik gewoonlijk speel. Nu is er een game die ik net genoeg gespeeld heb om de Easter Egg die erin zit te vinden. Deze game is The Witcher 2 en de Easter Egg is al te vinden in de proloog. Wanneer je door de stad loopt, kom je op een gegeven moment een hooibaal tegen en een gebroken kar waar hooi in zit. Nu is dit niet heel bijzonder, maar naast de gebroken kar ligt een figuur. Hij is gekleed in de typische witte gewaden van de sluipmoordenaars. Het is Inderdaad een Easter Egg die verwijst naar Assassin’s Creed. De Leap Of Faith is compleet misgegaan en als we Geralt moeten geloven, gebeurt dit wel vaker, want ze leren het nooit.

Rondvraag Easter eggs Witcher 2

Eilish voelt pijn door Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

De beste easter egg die ik in een game heb gevonden, was voor mij ook meteen de pijnlijkste. In Metal Gear Solid V: The Phantom Pain staat er in één van de huisjes, die je midden in de woestijn kunt vinden, een radio waar een bekende stem uit klinkt. De mysterieuze en sinistere stem die we kennen uit P.T., de teaser van Silent Hills. De game die helaas toch geen reboot blijkt te krijgen. En daarom is het ook meteen de pijnlijkste easter egg voor mij, want ergens hoop ik stiekem toch nog dat Hideo Kojima een manier vindt om de game alsnog uit te brengen. Dat zou de horrorgame liefhebber in mij erg gelukkig maken.

Metal Gear Solid 51

Claudia geniet met World of Warcraft

Wanneer het gaat om Easter Eggs, dan zijn er genoeg te verzinnen die ik heel erg tof vind. Zelf zijn de Easter Eggs die ik door de jaren heen in World of Warcraft ben tegengekomen, mij het beste bijgebleven. Zo zitten er een aantal Easter Eggs in die refereren naar films en series. Zo zit er onder andere een Easter Egg in Sholazar Basin, die een directe referentie is naar het mysterieuze luik en de mysterieuze getallen uit de serie Lost. Ook is in Grimrail Depot Platform 9 3/4 van de Harry Potter-reeks te vinden. Daarnaast kun je ook referenties naar andere games vinden. Zo zie je bijvoorbeeld het gezicht van Sarah Kerrigan, van Starcraft, wanneer je in de cockpit van een Goblin Shredder kijkt en kun je in Stormwind een dame in een blauwe jurk zien rondlopen die Elizabeth Birdsong heet, wat natuurlijk een referentie is naar Elizabeth van Bioshock Infinite.

World of Warcraft Lost Easter Egg

Delano over skins in League of Legends

Als aan mij de vraag gesteld wordt welke easter egg in een game ik het leukst vind, dan denk ik direct aan skins in League of Legends. Riot Games heeft de afgelopen jaren honderden skins uitgebracht in de wereldberoemde moba, soms met een knipoog naar het werk van anderen. De coolste skin die zij hebben uitgebracht, is Lunar Guardian Nasus. Deze skin is een directe referentie naar de Super Saiyan-vorm uit Dragon Ball Z. Wanneer het personage zijn sterkste ability activeert, begint zijn haar goudkleurig te gloeien. Dat kennen we ergens van!

Nasus

Ken jij nog andere Easter Eggs die zeker de moeite waard zijn? Laat het ons weten en deel het in de comments.

Over auteur Philip Zeldenthuis

Philip Zeldenthuis Philip gaat niet van huis zonder zijn rode pen op zak. Ondanks het gebrek aan tijd, heeft hij altijd wel wat tijd over om wat d-tjes en t-tjes te corrigeren of beter nog, voor een groots avontuur in de meest uitgebreide RPG’s. In zijn lange leven heeft Philip al flink wat consoles versleten. Hij is echter nog lang niet klaar!

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?