Nieuws
Pocketpair kondigt eerste Palworld raid aan
17 maart 2024Pocketpair heeft de gaming community opgeschud met de teaser voor "Bellanoir", de eerste raid voor Palworld.
Mario is natuurlijk één van de meest iconische videogame personages. Hij gaat ook al jaren mee. Het begon op de arcadekast met Mario Bros. en nu kun je in principe Mario overal spelen met je Nintendo Switch. De levels werden uitgebreider, mooier weergegeven en zelfs in 3D aangeboden. Nu kun je zelf de moeilijkste en meest uitgebreide levels creëren in de nieuwe Super Mario Maker 2 (bekijk Patricks review hier), maar de originele games hadden ook een aantal levels die erg moeilijk waren. De redactie heeft met sommige levels veel moeite gehad en deelt hier hun frustratie.
Oke, het is eenvoudig om meteen maar Super Mario The Lost Levels te benoemen, want die waren toch echt een partij pittig! Maar ik ga voor een level, tenminste een deel daarvan, benoemen als lastigste level. Het betreft de derde ster in Whomp’s Fortress van Super Mario 64. De titel is de hint naar de ster, zou je zeggen. Maar Shoot Into the Wild Blue slaat helemaal nergens op. Het level zit in de lucht. Dus je denkt ergens in de lucht zit de ster. Maar nee jongens, je moet op een paal schieten en dan glijd je naar beneden om de ster te pakken. Had dan gezegd “shoot onto the pole” of “shoot the balcony”. Blast away the wall is veel duidelijker. Je begrijpt, toen ik de game voor het eerst speelde, snapte ik de ballen ervan en behaalde ik deze ster relatief laat. Niet zozeer de moeilijkste, maar wel de onduidelijkste.
Als je denkt aan Mario-games, dan denk je niet direct aan supermoeilijke games. Sterker nog, de meeste zijn relatief vrij makkelijk te volbrengen. De moeilijkheidsgraad loopt vaak enorm op tegen het einde en vooral na het einde van de game. De bonus-werelden die veelal in Super Mario-games te vinden zijn, vereisen zeer goede platform skills. De moeilijkste levels die ik ooit heb gespeeld zijn dan ook terug te vinden tegen het einde van Super Mario Bros. 3, in de achtste wereld om precies te zijn. Vooral de luchtschepen die je hierin moet zien te trotseren zijn een soort platform-hel. De moersleutels van Rocky Wrenches vliegen je om de oren, terwijl je in deze autoscroller ook nog goed je sprongen moet zien te timen om het volgende deel te kunnen halen en niet als een baksteen naar beneden te storten. Super Mario Bros. 3 is één van mijn favoriete Mario-games, maar dat is niet dankzij wereld 8.
Ik heb bijna alle Mario-games gespeeld en heb me met de meeste zeer vermaakt. De games zijn leuk om te spelen en hebben vele verborgen velden en dingen om te vinden. De enige Mario-game die me niet kon bekoren was Super Mario Sunshine voor de Nintendo GameCube. Dit was niet eens omdat je de hele tijd met water aan het rondspuiten was, maar omdat er een paar levels in zaten die zo moeilijk waren waardoor ik de handdoek in de ring heb moeten gooien. Dit is één van de Mario-games die ik nooit heb uitgespeeld. In één van de velden vliegt een reusachtige vogel die je moet zien te bereiken en vervolgens moet je dan op zijn rug meeliften. Ik kreeg het niet voor elkaar en ik geef niet snel op, maar het was eigenlijk de reden dat ik de game ook niet meer heb opgepakt. Gelukkig waren de nieuwe games beter gedoseerd of misschien ben ik wel beter geworden.
Ben je het eens met onze keuze of zijn wij gewoon maar amateurs die gewoon beter moeten worden. Heb je deze levels wel uitgespeeld, netjes. Of ken je nog Mario-levels waar je nog nooit doorheen ben gekomen?
Nieuws
Pocketpair heeft de gaming community opgeschud met de teaser voor "Bellanoir", de eerste raid voor Palworld.
eSports
Trevor "Quickshot" Henry, een icoon in de League of Legends-scene, verlaat na meer dan tien jaar de LEC.
Bit
Tim Sweeney en Gabe Newell zullen nooit echt vrienden worden, wat maar weer blijkt uit een mail van Sweeney richting het bestuur van Valve.
Terugblik
Ter ere van de nieuwe remake blikken we terug op de originele Alone in the Dark en wat deze game zo bijzonder maakte. Weet jij het?
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.