De Rondvraag: Met welke game zou jij aan de haal gaan?

Welke game zou jij nou willen maken? Dat is een goede vraag. Games zijn er immers genoeg en alles is eigenlijk wel gedaan. Onze diverse redactie is eigenlijk van alle markten thuis, maar de games die wij spelen, zijn allang al gemaakt. Mochten wij toch de vrijheid krijgen om wat te maken, wat zou dat dan zijn? Reden genoeg om even met de pet rond te gaan. Vertel op, boys. Met welke game zou jij aan de haal gaan?

Patrick Lamers gaat voor eigen bodem met Horizon Zero Dawn

Er zijn veel games die ik wel had of zou willen ontwikkelen, maar als ik er dan toch één moet kiezen, dan is het wel Horizon Zero Dawn. Guerrilla Games heeft wat mij betreft verschillende werelden bij elkaar gestopt en toch voelt het aan als één geheel. De mechanische vijanden misstaan allerminst in de diverse omgevingen die de game te bieden heeft. Daarnaast kun je je als ontwikkelaar helemaal uitleven omdat vrijwel elk type landschap is gebruikt. Van besneeuwde bergen tot dorpjes en kleine steden te midden van de woestijn. De omgevingen zijn zo divers dat je je als ontwikkelaar niet hoeft te vervelen bij het creëren daarvan. Ook het bedenken, uitwerken en implementeren van de mechanische dieren lijkt mij een groot feest om te doen. Dus, Guerrilla Games, mochten jullie van plan zijn een tweede deel te maken dan hou ik mij zeker aanbevolen. Ik moet dan alleen nog wel even een LOI’tje game-ontwikkeling volgen.

Horizon Zero Dawn1

Peter wil een Demon's Crest sequel maken

Capcom is een studio die veel eigen gameseries telkens weer nieuw leven weet in te blazen. Dit is vaak met succes, zoals met Megaman 11 onlangs het geval is geweest. Echter zijn er ook series die Capcom lijkt te hebben begraven, zoals de Ghouls 'n Ghosts gamereeks. De spinoff serie hiervan, welke om de demon Firebrand draait, is één van mijn favoriete gamereeksen aller tijden. Het derde en laatste deel, Demon's Crest, is het beste deel en echt een meesterwerkje te noemen. Echter was het een flop qua verkoop. Ik kocht de game omdat ik Capcom op de hoes zag staan en wat een goede beslissing is dat gebleken. Ik ben nu een jaartje of anderhalf bezig met programmeren, vrijwel puur om de reden dat ik heel graag een soort Demon's Crest-game zou willen maken. Wanneer speel je nu echt in een game met als hoofdpersoon een vliegende demon in een volledig bizarre onbekende wereld? Eigenlijk nooit, dus ik wil heel graag eenzelfde soort game maken!

Timo ziet wel brood in Blast Corps

Laat ik vooropstellen dat ik echt geen kaas heb gegeten van hoe een game te maken is. Dus laat ik het maar houden bij een goed verhaal, maar een game die ik graag zou willen ontwikkelen is Blast Corps. Het concept en verhaal is zo simpel dat gameplay centraal kan komen te staan. Een op hol geslagen tankwagen met een zeer explosieve nucleaire lading dient vrij baan te krijgen om uiteindelijk zonder brandstof tot stilstand te kunnen komen. De dikke adder onder het gras is echter dat je hiervoor alles kapot mag maken wat in de weg staat van deze tankwagen, omdat ieder tikje leidt tot een wereldwijde catastrofe. Je kunt zoveel humor en extremiteiten erin verwerken als dat je zelf maar kunt bedenken. Zelf zou ik de grens opzoeken zoals Grand Theft Auto dit doet; realiteit op de hak nemend, waarbij bepaalde gebouwen en hun status niet ontziend zullen worden. Allerlei zwaar gereedschap zou wederom de revue passeren als de Backlash of mijn favoriet de J-Bomb. Maar nieuwe middelen als sloopkogels (hallo, physics) of brandweerwagens om wat variatie in te bouwen. Je zou zelfs puzzelelementen kunnen toepassen of zelfs een specifieke koers kunnen beïnvloeden. Je kunt er prestatie elementen aan koppelen zoals snelste veilige route, langste route, hoogste sloopscore; dit kan je allemaal tevens online tegen elkaar doen, tegelijkertijd. Een sloop-battle royale met 64 J-Bombs? Kom maar op!

Rudy steekt zelf de handen uit de mouwen met Final Fantasy VII Remastered

Niemand kan ontkennen dat Square Enix' Final Fantasy VII een absolute klassieker is. De geroemde PlayStation-titel kan voor de nieuwkomer wellicht ietwat outdated ogen, maar het design, het verhaal en de soundtrack is van een dermate hoge kwaliteit, dat niemand eigenlijk om de game heen kan. Ook ik, iemand die een haat-liefde-verhouding heeft met de titels van Square Enix, moet erkennen dat Final Fantasy VII een permanent ereplekje in de gaming hall of fame moet hebben. Hoe mooi is het dan ook dat er een complete remaster van deze legendarische game komt? Fantastisch toch! Tenminste, als die game ooit af komt, want hoe lang wachten we nu al precies? Geef mij maar gewoon die broncode, dan maak ik het wel even af. Come on, guys!

Final Fantasy VII Remake

Zie je! Origineel zijn we niet, anders hadden we die game godnondeju wel zelf gemaakt! Met welke game, gameserie of eigen IP zou jij aan de slag gaan? Laat het weten in die handige commentbox hieronder!

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?