Review: Marvel's Guardians of the Galaxy: The Telltale Series - Episode 2: Under Pressure Pc

Aangepast: 17 maart 2024 20:16

De eerste episode van Marvel's Guardians of the Galaxy: The Telltale Series viel helaas erg tegen. De tweede aflevering is al wel wat beter, maar de serie heeft nog steeds een lange weg te gaan

De verbeteringen

De actie verloopt een stuk sneller en vlotter. De overgang tussen scènes is soepeler en de graphics komen tot hun recht in mooie scenario's. De quick time events zijn soepeler en voelen beter aan. Hoewel er veel verbeteringen zijn, volgt de episode nog wel de stijl van episode 1. De Guardians zijn nog steeds een zooitje ongeregeld die zich bezighouden met serieuze bezigheden. De muziek is nog steeds erg goed, ook al heb ik Queen's Under Pressure niet voorbij horen komen. Deze game is echt het leukst om te spelen met een gigantische koptelefoon. Zo voel je je toch meer betrokken met de belevenissen van Star-Lord. De serie gaat ook verder in waar het goed in was: een verhaal vertellen.

Het verhaal

Het verhaal was al goed, maar wordt nu nog veel beter. De verschillende achtergrondverhalen komen aan bod en het is zo goed gedaan dat je echt om de personages begint te geven. Iedereen ziet zijn verleden voor zich voorbijgaan. Peter Quill en Rocket zijn al voorbijgekomen in episode 1 en 2 en ik verwacht van de rest ook meer te weten te komen. Minpuntje hieraan is dat de game niet het verhaal van de film volgt, terwijl het in dezelfde tijd is uitgekomen. Nadat fans vol emotie afscheid hebben genomen van Yondu tijdens de film, is hij weer terug in de game. Dit doet toch wel af aan het fantastische einde dat hij had gekregen in de film, maar de game volgt uiteraard een andere route. Ik ben in ieder geval benieuwd naar hoe het verhaal verder zal gaan in de komende episodes.

De gameplay

Dan nu het slechte nieuws: nog lang niet alle bugs zijn verholpen. De game loopt nog steeds vast, er zijn nog steeds momenten die niet goed lopen en ik heb hele scènes opnieuw moeten spelen vanwege technische mankementen. Dit doet toch wel heel erg af aan de ervaring, die voor de rest zo goed is. Daarnaast zijn de keuzes die je maakt als speler nog niet heel divers. Ik zag dat bijna iedereen dezelfde keuzes had gemaakt en dat is toch jammer. Pluspunt is dan weer dat de game de gameplay betrekt bij het verhaal. Zo krijg je de tekst 'Rocket will remember that' als je een keuze hebt gemaakt waarbij Rocket betrokken is. Bij zijn achtergrondverhaal krijg je de tekst 'Rocket will never forget that'. Dat geeft toch weer wat extra diepte in het spel. Al bij al hoop ik echt dat er een grote verbetering komt bij het volgende deel, want er zit al zoveel goeds in.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Deze game is veelbelovend en kan een meeslepend meesterwerk worden, maar helaas is het nog niet zo ver. Als speler kan je je nog moeilijk inleven in het verhaal, door alle bugs die nog in het spel zitten. Het verhaal op zich is wel heel goed, maar de keuzes zijn nog steeds beperkt. Hopelijk zal de volgende episode beter zijn.

• Hilarische conversaties
  • Leuke verhalen
  • Mooie graphics
  • Gevechten zien er mooi uit
  • Nog steeds veel bugs
  • Gameplay nog steeds stroef
  • De keuzes die je als speler maakt zijn vaak vanzelfsprekend
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Marvel's Guardians of the Galaxy: The Telltale Series - Episode 2: Under Pressure

-

Telltale Games