Review: Trials of the Blood Dragon Pc

Geplaatst: 27 juni 2016 16:00

Tijdens de E3-persconferentie verraste Ubisoft ons met een nieuwe Trials-game. Trials of the Blood Dragon is vrijwel uit het niets aangekondigd en direct na de presentatie uitgebracht. De titel van de game verklapt het eigenlijk al. De game is een kruisbestuiving tussen Far Cry 3: Blood Dragon en bijvoorbeeld Trials Fusion. Twee zeer goede games van de Franse uitgever, maar of het nu ook een gouden combinatie is, lees je in deze review.

Van alles wat

Trials of the Blood Dragon is niet zoals de Trials die we al kennen van bijvoorbeeld de zeer succesvolle Trials Fusion. Je stapt nu namelijk ook regelmatig in andere voertuigen, of gaat per voet verder. Het kan voor de Trials-fans flink wennen zijn, zeker als je verwacht dat je alleen maar op de motor van de start naar de finish scheurt met uitdagende parcours. De gamedesigners hebben echt een combinatie gekozen van Far Cry 3: Blood Dragon en heeft daar flink wat Trials-elementen tegenaan gegooid om het verhaal aan elkaar te knopen. Heel uitdagend is de game overigens niet. Je speelt dit keer niet als de cybercommando Rex Colt, maar als zijn twee kinderen, genaamd Slayter en Roxanne. Rex Colt is in zijn eentje naar Vietnam vertrokken om daar de oorlog te beëindigen, maar heeft het uiteindelijk helaas niet overleefd. Zijn kinderen zijn de aangewezen personen om de wereld weer een stukje veiliger te maken en de vierde Vietnamoorlog te beëindigen. Mocht je je afvragen waar de moeder is van deze twee pubers, dan wordt je niet veel wijzer. Deze is namelijk spoorloos verdwenen vlak na de geboorte.

Trial(s) and error

Far Cry 3: Blood Dragon staat vooral bekend om het gebruik van verschillende felle kleuren, flauwe humor en de foute jaren '80 vibe. Uiteraard zijn al deze kenmerken ook dit keer aanwezig in deze game, niet pers' slecht, maar ik vind het geforceerd over komen. De game gooit je regelmatig flauwe opmerkingen om de oren en aangezien een groot deel van de game neerkomt op trial and error, blijven de flauwe opmerkingen zich steeds weer herhalen. Zoals eerder gezegd kent Trials of the Blood Dragon weinig uitdaging doordat het voornamelijk trial and error is. Het lijkt erop dat de game zich vooral richt op spektakel. De gameplay wordt zo nu en dan wel afgewisseld, wat ik persoonlijk wel aardig vind. Je kunt in enkele missies namelijk te voet volle bak schieten en dodelijke obstakels ontwijken zoals in andere old school side-scrolling platformers het geval is. De game kent in totaal dertig levels. Deze levels beschikken over voldoende afwisseling en het is steeds weer een verrassing op welke vage locatie je nu weer bent. De toegevoegde leaderboards dagen je uit, zover er van uitdaging te spreken is, om de game continu te herstarten zodat je de eerder neergezette tijd kan verbeteren.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Er heerst bij mij een verdeelde mening wanneer het gaat om Trials of the Blood Dragon. Aan de ene kant vind ik het een leuke, en bovendien grappige game, maar aan de andere kant is er onvoldoende uitdaging om het leuk te houden. Daarbij irriteren de steeds terugkomende flauwe grappen mij mateloos. Als je Trials Fusion of Far Cry 3: Blood Dragon hebt gespeeld, dan is deze game een beetje mwah. Heb je ze beide niet gespeeld, dan is de game ook niet bepaald hoogstaand. Trials of the Blood Dragon is zeker niet de beste titel die momenteel verkrijgbaar is, maar voor vijftien euro is de game zeker een keer de moeite waard als je down bent voor een beetje spektakel. Verwacht echter geen enorme uitdaging.

Aardig
  • Jaren '80 vibe
  • Trials-gameplay
  • Verschillende voertuigen
  • Geen uitdaging
  • Flauwe grappen worden continu herhaalt
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Trials of the Blood Dragon

-

Ubisoft