Review: Game of Thrones - A Telltale Games Series - Episode 6: The Ice Dragon Pc

Geplaatst: 28 november 2015 12:00

Vaak brengt de laatste aflevering van een seizoen een hoop cliffhangers met zich mee. Zeker als het een seizoen is van Game of Thrones. Zo is dat niet anders in Game of Thrones: A Telltale Games Series, maar of het goede cliffhangers zijn, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Wees gewaarschuwd! De review bevat voor eventuele spoilers als je nog niet helemaal bij bent met de game.

(Heel veel) vragen en (een paar) antwoorden

Eerder heb ik mijzelf al eens uitgesproken dat het begin van deze Telltale-serie geniaal is, maar naarmate het seizoen vordert wordt het steeds minder. Al mijn hoop is dus gevestigd op de seizoensfinale. Toch ben ik een beetje teleurgesteld in deze laatste aflevering, maar laten we eerst even bij het begin beginnen. We starten de finale waar we geëindigd zijn in de vorige episode. Vooraf krijgen we nog even een flashback naar alle oude afleveringen zodat we weten waar we aan toe zijn. Als het goed is heb je in de laatste episode een moeilijke keuze moeten maken tussen Rodrick of Asher. Ik heb zelf voor Asher gekozen (aangezien ik die net wat leuker vind), maar het is aan jou de keuze geweest met wie je de laatste aflevering gaat doorlopen. Daarnaast volgen we wederom Gared Tuttle die eindelijk The North Grove heeft bereikt en een groot geheim ontrafelt. Tevens zijn we weer in King's Landing, waar Mira zich gigantisch in de nesten heeft gewerkt. Als laatste volgen we Asher of Rodrick die zo lang mogelijk stand proberen te houden tegen die o zo verschrikkelijke Whitehills.

De enige verhaallijn waarbij ik niet gefrustreerd raakte, was die van Gared. Eindelijk ontdekte ik wat The North Grove precies is en wat zich daar allemaal schuilhoudt. Er zijn nog steeds veel vragen(waarschijnlijk komen we daarachter in seizoen 2), maar we zijn eindelijk dichterbij alle antwoorden. Jammer genoeg heeft Mira's verhaal de dame niet veel eer aangedaan. Er zijn namelijk twee uitkomsten van haar verhaal en beide zijn k*t om het even grof te zeggen. Mira is het meisje dat altijd alles durft en door het vuur gaat voor haar familie. Het einde dat de serie haar geeft(welke je ook kiest), heeft Mira zeker niet verdiend. Als laatste hebben we de Asher/Rodrick-verhaallijn. Deze verhaallijn wekt gemixte gevoelens op. Hij is namelijk niet heel slecht, maar ook zeker niet goed. Alles voelt gehaast aan, alsof er nog een aflevering moet komen. Ik heb dan ook niet het gevoel dat ik echt een eigen keuze kan maken. Wel is Asher (waarmee ik dus speel) een van de weinige personages waar je echt rebels mee kan doen, dat dan weer wel. Daarnaast zijn de keuzes dit keer super moeilijk aangezien je weet dat dit voor sommigen het einde kan beteken. Er zijn zeker een aantal momenten geweest dat ik stiekem even de game heb stilgezet zodat ik goed heb na kunnen denken over mijn keuze.

Cliffhangers

Zoals verwacht brengt The Ice Dragon veel cliffhangers met zich mee, maar ik vraag me af in hoeverre deze cliffhangers het publiek weer kunnen trekken naar het volgende seizoen. Wel ben ik benieuwd hoe Telltale het verhaal precies gaat oppakken en op welke manier de gemaakte keuzes, van de vorige afleveringen, invloed gaan hebben op de loop van het komende seizoen. Echte fans van deze gameserie kunnen, na het spelen van The Ice Dragon, niet wachten op een nieuwe episode. Ik ben er echter nog niet helemaal over uit of ik er daar 'n van ben. Natuurlijk is het zeker geen slecht verhaal en ziet het er allemaal leuk uit, maar er zijn echt betere Telltale-series zoals (in het bijzonder) [Tales from the Borderlands. Ik hoop dat het volgende GOT-seizoen iets meer een stijgende lijn weet aan te houden in plaats van een dalende.

Het eindoordeel van Melloney van der Torre

Het eerste seizoen van Game of Thrones: A Telltale Games Series is heel sterk begonnen, maar is een stuk minder geëindigd. Niet alle personages zijn goed uit de verf gekomen en Mira heeft, in alle gevallen, een einde gekregen dat ze zeker niet heeft verdiend. Natuurlijk is dit een game die voor iedereen verschillend uitpakt, spelers kunnen het dan ook anders ervaren. Voor mij was 'The Ice Dragon' niet de allerbeste aflevering van dit seizoen. Ik zit nog met veel vragen die pas beantwoordt worden in het volgende seizoen. Tevens zit er een beetje 'n dalende lijn in dit seizoen, maar op sommige vragen wil ik nog wel antwoorden. Waarschijnlijk ga ik dus weer lekker aan de slag met seizoen twee. Dit ondanks alle minpunten die ik heb ervaren in al die afleveringen.

• Eindelijk meer antwoorden
  • Hele moeilijke keuzes
  • Open einde