Review: Game of Thrones - A Telltale Games Series - Episode 3: The Sword in the Darkness Pc

Geplaatst: 29 maart 2015 10:00
Aangepast: 17 maart 2024 19:23

Night gathers and now my watch begins. Het moment is eindelijk daar hoor, mensen, ook ik ben nu een member van the Night's Watch! Niet dat ik hier veel aan ga hebben in het echte leven, maar zeer zeker wel als mijn Game of Thrones alter ego. Natuurlijk zijn er nog veel meer andere dingen gebeurd en daar ga ik je alles over vertellen in deze review. Let op: als je episode 1 en 2 nog niet hebt gespeeld, lees dan niet verder, want er kunnen spoilers in voor komen.

Stop. Keuzetijd

Laat ik beginnen met het feit dat episode 3: The Sword in the Darkness de moeilijkste keuzes in zich heeft die ik ooit heb moeten maken in een Telltale-game. Het aantal keer dat ik het beeld op pauze heb moeten zetten om na te denken over de keuzes die ik voor mijn neus kreeg was ongekend hoog. Ik weet dat het leukste is gewoon gelijk te kiezen in de tijd die je hebt, maar dat was haast onmogelijk dit keer. Vooral de keuzes die je moet maken als Rodrick en Mira Forrester zijn niet de allermakkelijkste. Kies je voor de makkelijke uitweg die goed voelt, of kies je voor de uitweg die pas later je familie zal gaan helpen (hopen we dan)? Ook heb je als Gared Tuttle, die nu member is van de Night's Watch, en Asher Forrester, die in de buurt is van onze favoriete Khaleesi Daenerys, een aantal moeilijke momenten maar toch net wat minder dan met de andere twee characters. Ik durf ook nu nog niet te zeggen of deze moeilijke keuzes het uiteindelijk allemaal waard zijn en of ze überhaupt echt je verhaal naar jouw keuzes aanpassen, maar daar zullen we pas in de volgende episode(s) achter komen.

De tv-serie

Alhoewel de keuzes erg uitdagend zijn en het verhaal zo sterk is dat je wel gedwongen wordt om echt even na te denken voor je iets doet, voelt deze episode toch aan als een tussenepisode. Dat is het in feite natuurlijk ook het geval, dus dat is verder ook geen probleem. Tot nu toe voelt dit gameseizoen dan ook hetzelfde als een normaal Game of Thrones-tv-seizoen: de episodes die in het midden van het seizoen zitten zijn nog steeds erg sterk, maar toch altijd net een tikkie minder dan die aan het begin of einde zitten. Episode 1: Iron from Ice is (in mijn ogen) tot nu toe het sterkst, maar de overige twee zijn ook nog steeds erg tof en belangrijk voor de loop van het verhaal.

Het eindoordeel van Melloney van der Torre

Al met al is The Sword in the Darkness een sterke episode met een aantal zeer uitdagende keuzes. Het voelt nog steeds een beetje als een tussenepisode, maar dat is eigenlijk niet eens zo heel erg aangezien dit wel een aantal belangrijke verhaalelementen met zich meebrengt. Deze episode is in ieder geval weer zeker de moeite waard!

• Uitdagende keuzes
  • Sterke voortzetting verhaal
  • Sommige verhaallijnen leuker dan andere