Review: In Space We Brawl PlayStation 4

Geplaatst: 15 oktober 2014 12:00

Als reviewer krijg je soms games waar je nog nooit van hebt gehoord. Zo kreeg ik laatst een reviewcode voor de game In Space We Brawl voor de PlayStation 4. Als je zonder verwachtingen aan een game begint, dan kan je soms nog behoorlijk verrast worden. Zoals je misschien al aan de score hebt gezien, geldt dat helaas niet voor deze game.

In Space We Are Not Alone

In Space We Brawl moet het puur van zijn multiplayer hebben. Dit is namelijk de hoofdmodus van de game. Echter is de multiplayer niet online, dus zal je vrienden moeten uitnodigen om de game met maximaal vier man te kunnen spelen. De game doet een beetje denken aan de klassieker Asteroids, maar dan moet je het tegen elkaar opnemen. De levels bestaan dus uit 'n scherm, waarbij de randen van het scherm met elkaar verbonden zijn. Als je dus door de bovenkant van het scherm vliegt, zal je er aan de onderkant weer uitkomen. De besturing is zoals we die kennen uit de twin-stick-shooters van tegenwoordig: met de linkerstick beweeg je je ruimteschip en met je rechterstick mik je. Met de schouderknoppen kan je schieten, boosten, shielden en je speciale wapen gebruiken.

Een groot gemis is dat er geen bots aanwezig zijn. Je zal dus echt drie anderen moeten vinden en vier controllers moeten hebben om de 'leukste' potjes te spelen. Leuk is niet helemaal waar, want ik vind de potjes dan alsnog heel erg saai. Ze kunnen binnen een paar seconden afgelopen zijn zonder een vet gevoel achter te laten. Bij goede games wil je altijd wel nog een potje spelen, maar bij deze game heb ik dat geen 'n keer gehad.

In Space We Have Weapons

Aan het begin van elk potje moet je je voertuig en speciale wapen selecteren. Er zijn elf voertuigen en elf wapens, waarmee je dus meer dan honderd combinaties kunt maken. Je voertuig bepaalt je statistieken, zoals je snelheid, hoeveel levens je hebt en hoe lang je kan boosten. Je speciale wapen is wat interessanter. Zo kan onder andere met een soort machinegeweer, shotgun, sniper, rakketten die je tijdens de vlucht kunt besturen en zelfs een zwaard aan de slag. Hierdoor wil je toch even elk wapen proberen om te kijken welk wapen het beste bij je past.

In Space We Don't Have Much Content

Qua modi biedt In Space We Brawl erg weinig. In de multiplayer kan je kiezen uit Tournament en Championship, maar dat is eigenlijk exact hetzelfde. In Tournament speel je alleen een bepaald aantal potjes en in Championship is het pas afgelopen wanneer iemand een bepaald aantal potjes heeft gewonnen. Wel kan je bij beide modes kiezen of je met of zonder teams wilt spelen.

Dan is er nog de Challenge-modus, wat de enige modus is die je in je eentje kan doen. Dit is eigenlijk een soort van tutorial die je de basisdingen uitlegt en je kennis laat maken met de verschillende voertuigen en wapens van de game.

Het eindoordeel van Justin Meijer

Het mag duidelijk zijn dat In Space We Brawl mij niet heeft weten te boeien. De potjes zijn gewoon saai, waardoor ik geen zin heb om na een potje nog een potje te spelen. Daarnaast ben je verplicht om vrienden in huis te halen, want alleen de Challenge-modus is in je eentje te spelen, maar dat is eigenlijk een soort tutorial. Als er nou bots in de game waren, dan kon je in je eentje in ieder geval tegen hen spelen of in de multiplayer je game aanvullen zodat je een volle game hebt. Daarnaast schrok ik ook enorm van de prijs. Bij het spelen dacht ik dat deze game hoogstens een paar euro zou kosten, maar later kwam ik er achter dat de game maar liefst twaalf euro kost! Voor dat bedrag kan je beter een andere multiplayergame kopen.

Teleurstellend
  • Verschillende wapens
  • Weinig content